Újra reménykedhet a Synergon e-útdíj ügyben?

Vágólapra másolva!
Mégiscsak elképzelhető, hogy a Synergon részt vehet az elektronikus útdíjfizetési rendszer kiépítésében. Sajtóértesülések szerint, ugyanis az i-Cell Kft. nyerte a projekt megvalósítására kiírt tendert. A hazai kisvállalkozás vélhetően nem egyedül valósítja meg a rendszer kiépítését, ebben akár a korábbi partner, a Synergon is nagy segítségére lehet.
Vágólapra másolva!

Korábbi Synergon partner nyerte az e-útdíj tendert

A Népszabadság értesülései szerint az i-Cell Kft. és szövetségesei építhetik ki az elektronikus útdíjfizetési rendszert, miután a hazai kisvállalkozás sikerrel zárt a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. tenderén. A felek állítólag már a szerződést is megkötötték, a beruházás összege azonban nem tudni, hogy mennyi lesz.

A döntésnek köszönhetően elképzelhető, hogy a Synergon is részt vesz a projekt megvalósításában, ugyanis korábban a kínai China International Corporation mellett az i-Cell partnere volt az előző, Állami Autópálya Kezelő által meghirdetett tenderen - írja a NapiOnline.

A Synergon még tavaly októberben jelentette be, hogy stratégiai együttműködési megállapodást kötött a kínai China Internetional Telecommunication Construction Corporationnel, melynek részét képezte az elektronikus útdíjrendszer megvalósítása. Ebben a felállásban a CITCC volt a fővállalkozó, míg a Synergon leánya, a Synergon Integrátor Kft. 10 százalék feletti részesedéssel rendelkezett a projektben. A harmadik fél pedig az i-Cell Kft. volt 10 százalék alatti részvétellel.

A Synergon részéről nem kívánták kommentálni a korábbi partnercég terveit, míg az i-Cell részéről egyelőre nem érkezett reakció a napilap megkeresésére. A győztesnek azonban szüksége lehet partnerekre, hiszen sajtóértesülések szerint 2011-ben még csak 21 főt foglalkoztatott.

A Synergon részvényei esetében nem látható komoly árfolyam reakció a hírekre. ma még csak egyetlen kötés született a papírban, minimális volumen mellett.

A Synergon árfolyama

Forrás: [origo]

Mi történt korábban?

Az ÁAK korábbi e-útdíj tenderét még a Getronics Magyarország nyerte 34,89 milliárd forintos ajánlatával, amely egyaránt alacsonyabb volt, mint Kapsch 68,1, a T-Systems 53,4, illetve a China International Corp. konzorciumának 47,3 milliárd forintos ajánlata. A győztes azonban a megszabott határidőig nem tudta aláírni a szerződést, sőt, a haladékot követően szokatlan piaci nyomásgyakorlásra hivatkozva visszalépett a projekt megvalósításától. Ezt követően az állam saját kezébe vette át az irányítást, Orbán Viktor a visszalépést követően kijelentette, hogy két lépést mérlegelnek a kialakult helyzetben: mégpedig egy új pályázat kiírását, illetve, hogy az állam saját hatáskörében valósítaná meg a projektet.

A rendszernek az eredeti tervek szerint július 1-jén kellett volna üzembe állnia, erre az időpontra azonban vélhetően teljes egészében nem fog elkészülni, csak 2014 elejére. Addig átmeneti megoldásként a matricás rendszert papíralapú nyilvántartással egészíthetik ki.