Imádják a BMW-t

Vágólapra másolva!
Továbbra is a BMW vezeti a luxusautók piacát, derült ki a főbb gyártók márciusi értékesítési adataiból. Bár a második helyezett Audi nem sokkal van lemaradva, a csoportszintű eladások nem alakultak túl jól márciusban, valamint a cég menedzsmentje a jövőben sem vár drasztikus javulást a kedvezőtlen európai gazdasági helyzet miatt.
Vágólapra másolva!

BMW, a luxusautók királya

Ismét a BMW adta el márciusban a legtöbb luxusautót, a közel 160 ezer eladott gépkocsi 4,4 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Második helyen a Volkswagen csoportba tartozó Audi zárt, ahol 3 százalékos globális növekedés volt megfigyelhető. A harmadik legnagyobb luxusautógyártó a Mercedes lett, ám a növekedés üteme itt lett a legerősebb, 6,5 százalékos bővülés mutatkozott márciusban az előző év azonos időszakához képest.

Ha az első negyedéves teljesítményre szorítkozunk, akkor 381 ezres eladásával szintén a BMW az első, ettől közel 12 ezer darabbal marad el az Audi. A Mercedes harmadik helye itt is egyértelmű, 57 ezer autóval tudtak kevesebbet eladni, mint a BMW, melynek teljes autóeladása is rendkívüli mértékben bővül az utóbbi években, főleg a luxusautók dominanciájának az összes eladott autón belül.

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]

Romokban az európai autópiac - mi lesz a német gyártókkal?

Míg a luxusautók piacán egyértelmű német dominancia figyelhető meg, addig nem feledkezhetünk meg róla, hogy a német gyártók rendkívül nehéz helyzetben vannak. Bár a világ bizonyos országaiban (Kína, USA) erősödő kereslet mutatkozik a korábban említett gyártók autói iránt, addig Európában ennek éppen ellenkezője figyelhető meg, ahol az autópiac egyes országokban akár 20 százalékos éves visszaesést is elszenvedhet 2013-ban. A BMW, Mercedes, illetve Volkwagen bevételeinek jelentős része pedig pont az eurózónából származik, így nagy kockázatokat rejt számukra a régió gyengélkedése.

Christian Klingler, a Volkswagen értékesítési igazgatója például csökkenő csoportszintű eladásról számolt be márciusban, az 532 400 eladott autó 0,8 százalékos visszaesés tavaly márciushoz képest. Bár a negyedéves eladások még így is 5,2 százalékos növekedéssel emelkedtek 1,43 millió autóra, a gyenge európai kereslet miatt a vezető sem vár túlságosan erős évet a német gyártótól. A befektetők pedig gyorsan meg is büntették a gyengélkedő céget, február elején még 190 euróhoz közelített a részvény árfolyama, mostanra viszont már inkább a 150 eurós szint közelében jár a papír.

A Volkswagen árfolyama (Xetra)

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]