Hiába ért el március elején 844 dollár fölött történelmi csúcsot a Google árfolyama, a Forbes magazin néhány olyan ütős indokot szedett össze, ami miatt szerintük a Google csökkenés elé néz.
Csökken a részesedés a keresőpiacon
A comScore adatai szerint 2012 második felében a hagyományos internetes keresőpiac 3 százalékos zsugorodott, ráadásul ez együtt járt az egy főre jutó keresések számának a csökkenésével is. A Google keresései leginkább azért estek vissza, mivel a felhasználók inkább specifikus keresőket használtak.
Az egyik ilyen példa, hogyha valaki szeretne vásárolni valamit az interneten, akkor sokszor inkább az Amazont használja a Google helyett. Az utazásokhoz a felhasználók egyre jobban szeretik használni a Tripadvisor oldalát, ahol szállásokat, beszámolókat, véleményeket is lehet olvasni.
Az IgnitionOne várakozása szerint 2013 első negyedévében a keresésekhez kapcsolódó reklámbevételek 1 százalékot eshettek vissza éves szinten, ami fájó lehet a Google számára. Ráadásul ebben a szegmensben a 2012-ben elért 74 százalékos piaci részesedés után a 72,8 százalékra eshetett vissza az óriás pozíciója.
A Facebookon lógnak a felhasználók
A Facebook telefonos applikációt használják az okostelefon tulajdonosok leginkább. A comScore adatai szerint a Facebook programon eltöltött idő a teljes applikáció használatra fordított idő 23 százalékát teszi ki a felhasználók között. A listát ugyan a Google öt alkalmazása követi, de így is csak a teljes használatra szánt idő 10 százalékát töltik a Google programjaival az emberek.
Tehetséges emberek hagyják el a céget
A Google 2012-ben a Wavii adatai szerint 11 igazgatót, vezető beosztású személyt veszített el. A vállalattól távozók között volt például Marissa Mayer, aki a Yahoo! vezetését vette át.
A Forbes magazin szerint többen azért távoztak a cégtől, mert kisebb cégekben nagyobb növekedési lehetőséget és előrelépést tudnak elérni a tehetséges dolgozók. Emellett a Wired portál úgy gondolja, túlzó lett a bürokrácia a szervezetben, valamint lassú a felvételi eljárás és a fizetések sem kiugróak.
Nagy számok törvénye
A Google méreteiből kiindulva egyre nehezebb lesz elképzelni, hogy drasztikusan növelni tudja majd árbevételét és a nyereségességét. Az elmúlt öt évben átlagosan 36,2 százalékkal tudta növelni bevételeit a társaság, míg a nettó eredményét 24,8 százalékkal. Az előző negyedévben azonban már csak rendre 32,4 és 10,8 százalékos növekedésre volt képes a vállalat, ami akár tovább romolhat.
Természetesen a Google-nél sem ülnek a babérokon a fejlesztők és a mérnökök. A cég ugyebár sofőr nélküli autót, szemüveget is fejleszt, melyek segíthetnek a növekedés fenntartását. A korábbi bővülési ütemet már egyre nehezebb lesz a cégnek fenntartania.
Google árfolyama (dollár)