Vágólapra másolva!
Nagyon megörültek a befektetők a Salesforce tegnapi gyorsjelentésének, a felhőalapú szolgáltatások piacán "mintavállalatnak" számító cég a vártnak megfelelő bevételek mellett nagyot virított az egy részvényre jutó profit terén, és agresszív terjeszkedési terveket fogalmazott meg a jövőre nézve is.
Vágólapra másolva!

Közel 5 százalékos emelkedéssel reagált a Salesforce.com részvénye a tegnap zárás utáni gyorsjelentésre, de járt 9 százalék körüli pluszokban is, amiben a cég a vártnak nagyjából megfelelő árbevétel mellett az elemzői konszenzust jócskán meghaladó egy részvényre jutó profitról számolt be.

Az online humánerőforrás- és ügyfélkezelési megoldásokat kínáló társaság a negyedév során 834,7 millió dolláros bevételt ért el, ami 32 százalékos éves növekedést jelent. A bizonyos speciális tételeket kiszűrő egy részvényre jutó eredmény terén viszont hiába teljesítette felül a konszenzust a cég közel 30 százalékkal, az éves növekedés 18 százalék volt. A minden tényezőt számításba vevő nettó profit terén ugyanakkor az egy évvel korábbi 4 millió dollár helyett 20,8 millió dolláros veszteséget könyvelt el a cég.

A menedzsment előrejelzése szerint az aktuális negyedévben 887 millió dollár árbevételt és 40-42 centes egy részvényre jutó nyereséget érhet el a cég, szinte hajszálpontosan annyit, amit az elemzői konszenzus valószínűsített. Az év egészét tekintve sem okozott meglepetést a menedzsment előrejelzése, a 3,85 milliárd dolláros elemzői prognózis mellett a vezetés 3,82-3,87 milliárd dollárt vár a 2014. január végén záruló üzleti évben.

Agresszív terjeszekedés

Kedvező jel, hogy a negyedév során kiszámlázott szolgáltatások javarésze éves szerződésekhez kapcsolódott, szemben a cég korábban kötött, rövidebb távú megállapodásokkal. Salesforce növekedése ráadásul kiemelkedik a hasonló termékeket kínáló nagyvállalatok közül, ésmár akár idén átveheti a vezetést az ügyfélkezelési szoftverek piacán az SAP-tól.

A cég a menedzsment tervei szerint egyre agresszívabban terjeszkedik majd az eredeti terepének számító megoldásokon túlra, az online marketing és értékesítéstámogatás területére. Az elmúlt hónapokban több nagy értékű megrendelés is érkezet a céghez ezeken a területeken, de a verseny is egyre élesebb.

Mark Benioff, a cég vezérigazgatója az elemzői konferenciahíváson azt mondta, egyre erőteljesebben fókuszálnak akvizíciókra a marketing megoldásokat kínáló cégek körében. Ennek egyik fontos lépése volt a facebookos és twitteres hirdetéseket kezelő Buddy Media tavalyi, 689 millió dolláros felvásárlása is.

A Salesforce.com árfolyama (NYSE)