Hamarabb kerülhet lakat az Opel gyárra

Vágólapra másolva!
Az eredetileg tervezetthez képest két évvel korábban, 2014 végén zárná be a bochumi Opel gyárat tulajdonosa, a General Motors. Az Opel Zafira családi furgonokat gyártó egység 3100 fős munkaerő-állományának elbocsátásról már korábban döntött az amerikai autógyártó, de akkor még 2016 volt céldátumként megjelölve. Az elmúlt évtizedben jelentős vesztesége keletkezett Európában a GM-nek, így nem meglepő a lépés, hiszen 2015-ig nyereségessé kívánja tenni fekete bárányát.
Vágólapra másolva!

2014-ben kerülne lakat a bochumi gyárra

Két évvel korábban zárná be bochumi Opel gyárát az amerikai General Motors, miután az európai autóértékesítés már hatodik egymást követő évben mutat csökkenést. A tárgyalások egyelőre még folynak az ügyben, melyről egyelőre még nem született döntés - mondta el Johanna Lomp-Knetsch, az Opel szóvivője a Bloombergnek.

A legújabb tervek szerint 2014 végén állítaná le az Opel Zafira családi furgonok gyártását a német egységben az amerikai társaság - írja a Bloomberg a GM munkavállalóknak írt levelére hivatkozva. Eredetileg 2016 végén húzta volna le a rolót a bochumi gyár, amely 3100 munkavállalót foglalkoztat.

A GM európai egysége 1999 óta mintegy 17,3 milliárd dolláros veszteséget halmozott fel, de a tervek között szerepel, hogy 2015-ig nyereségessé váljon a régió.

Gyenge lábakon áll az európai autóipar

A múlt héten közzétett európai autóértékesítési statisztikák alapján tovább hanyatlik a kontinensen az új autó értékesítések száma. 2012-ben az Opelnek és testvérmárkájának, a Vauxhallnak az értékesítése 16 százalékkal esett vissza, ami duplája az európai szektorátlag 8 százalékos zsugorodásának. Ugyanakkor utóbbi is igen gyenge adatnak számít, hiszen 1993 óta nem esett ekkorát az új autók regisztrációja az Európai Unióban.

Tavaly július óta mintegy 30 ezer fős létszámcsökkentést jelentettek be Európában az autógyártók. A legjelentősebb leépítés a Peugeot nevéhez fűződik, a második legnagyobb európai autógyártó 11 200 munkavállalójától válik meg Franciaországban, ami a helyi állományának 17 százalékát jelenti.

A Renault 7500 fős elbocsátást tervez 2016 végéig, míg az olasz Fiat 1500 főtől válna meg lengyelországi egységében. A General Motors mellett a szintén amerikai Ford is elbocsátásokat tervez, 5700 főtől válna meg Európában, sőt, 3 gyárára is lakat kerülhet.

Eközben a kínai és az amerikai autóértékesítés is szépen teljesít, amiből a Generels Motors mellett más autógyártók, mint például a Volkswagen és a Renault is profitáltak, sőt, a jövőben is ezekre a régiókra kívánják fektetni a hangsúlyt.

General Motors (NYSE)

Forrás: [origo]