Beszáll a raliba a lemaradt autógyártó?

re
Vágólapra másolva!
Az elmúlt hónapokban azon autógyártók részvényei is magukra találtak, melyek korábban nem mutattak túl kecsegtető teljesítményt. Az európai prémiumgyártók folytatták a hegymenetet az utóbbi időszakban is, de jól teljesítettek a nagy amerikai mamutok, sőt az európai volumengyártók egyes képviselői is. A Renault egy kifejezetten szép kitörést produkált, bár számos ellenállás vár még rá, ha folytatódik az emelkedés.
Vágólapra másolva!

GENERAL MOTORS: Még nem tudott stabilan 30 dollár fölött ragadni

Július óta megállíthatatlanul emelkedik a General Motors érfolyama, ez elmúlt napokban a 30 dolláros szint felett is járt a kurzus. Ha kitart a hegymenet, akkor a 33, illetve a 35 dolláros szintek állhatják következő körben a papír útját. Kedvező jelzés az indikátorok emelkedő trendje.

Több óvatosságra intő jel is kirajzolódott a grafikonon. Egyrészt az árfolyam nem tudott megragadni a 30 dolláros szint felett, valamint az indikátorok sem festenek túl fényesen. Az RSI eladási jelzése mellett rövidesen az MACD is hasonlót generálhat. Ha 29 dollár alá is benéz az árfolyam, akkor a 26-26,5 dolláros támaszban bízhat leginkább, mivel az itt húzódó támaszt erősíti az emelkedő trendvonal és az 50 napos mozgóátlag is.

FORD: Óriásit hajrázott

Szintén kedvező jelzésnek bizonyult a Ford esetében az év végén kirajzolódó aranykereszt jelzés. Ezt követően nem sokkal megpattant a kurzus és egészen a 14,3 dolláros szintig száguldott, ha ezt is legyűri, akkor a 16 dollár is az árfolyam célkeresztjébe kerülhet.

Figyelmeztető jelzés lehet az RSI túlvettsége, igaz, ez önmagában még nem számít eladási jelzésnek. Ha mégiscsak lefordulna az árfolyam, akkor első körben a 13 dolláros szintben bízhat az autógyártó papírja. Ezt követően az 50 napos mozgóátlag állhatná az árfolyam útját, igaz, a 10,7 dollárnál lévő dupla támasz masszívabb szintnek ígérkezik.

VOLKSWAGEN: Sávozik az északi irány felé

Tavaly június óta egy sávban emelkedik a Volkswagen árfolyama. A részvény néhol bemutatott 1-1 nagyobb szökkenést, de utána általában visszakorrigált a sáv alsó száráig. Jelenleg közel jár megint a sávtetőhöz a papír, ami komoly ellenállást jelenthet a részvény számára. Az RSI emelkedő trendje azonban impresszív.

Mivel megint közel jár a sávtetőhöz a Volkswagen, nem árt az óvatosság. A sáv aljánál az 50 napos mozgóátlag és a trendvonal lehet támasz. Ha megroppan a szint, akkor komolyabb zakó elé nézhet a részvény. Ebben az esetben akár 145 euróig is visszaeshet a kurzus.

RENAULT: Kitört a papír

A 42 eurós szintről decemberben még némileg visszacsúszott a Renault kurzusa, a 76,4 százalékos Fibonacci szint azonban 40 euró körül sikeresen megtartotta az árfolyamot. A papír ezután már sikeresen ment rohamra a 42 eurós szint ellen, melynek átlépésével 45 euró fölé is eljuthat. Az MACD vételi szignálja is fűtheti a megindulást.

A 42 eurós szint felett is sűrűn találhatók ellenállásszintek a grafikonon, így nem lesz zökkenőmentes útja felfele a papírnak. Ha a kitörés besülne, úgy a 76,4 százalékos (40 eurós) Fibonacci szint jelenthetné az elő támaszt az árfolyamnak, melyet követően a 38,5 eurónál álló 50 napos mozgóátlag lehet menedék. Az RSI csökkenő trendben mozog, ami nem jó jel.

PORSCHE: Aggasztó jelek jelentek meg

Szeptember elején masszív emelkedő rohamot indított a Porsche. A részvény novemberben az 50 napos mozgóátlagról szökkent fel, majd nagy lendülettel vitte át a 60 eurós ellenállást. Az emelkedés üteme ugyan lassult, de ha a 65 eurós szinten túljut, akkor 70 eurót is becélozhatja a papír.

Több aggasztó jelet is fel lehet fedezni a grafikonon. Az MACD közelgő eladási szignálja megakaszthatja a ralit. Az RSI pedig divergenciát mutat az árfolyammal szemben. Ha a 60 euró körüli támasz nem tart ki, akkor 56 eurónál az 50 napos mozgóátlag lehet menedék, majd az emelkedő trendvonal 55 euró környékén.