Vágólapra másolva!
Kisebb csökkenéssel kezdték a kereskedést az európai részvényindexek, amiben annak is szerepe lehet, hogy a Világbank visszavágta a világgazdaságra vonatkozó növekedési prognózisait. Az autógyártók kifejezetten rosszul teljesítenek, miután az elmúlt két év leganygobb mértékű visszaesését produkálta az európai autóipar. Itthon a BUX szintén lefelé indult el, bár régiós társaihoz hasonlóan a gyengülése egyelőre nem jelentős. Az E-Star papírjai viszont nem tudnak felállni a padlóról, valószínűleg amiatt, hogy a BÉT elutasította a kötvényeinek felfüggesztésére vonatkozó kérelmet. Olvassa el reggeli ázsiai és amerikai piaci összefoglalónkat is: Megszakadt a nagy menetelés Ázsiában
Vágólapra másolva!

Újabb történelmi mélyponton az E-Star

Európához hasonlóan kisebb mínuszban kezdte a napot a magyar részvényindex, mely nyitás után 0,2 százalékos gyengülést hozott össze. A BUX enyhe esése nem számít rendkívülinek a régióban, ahol hasonló mértékű mínuszokban mozognak az indexek.

Nem segítheti az emelkedést délelőtt közölt makroadat, mely szerint 6,9 százalékkal csökkent a magyar ipari termelés novemberben egy év alatt.

Forrás: [origo]

A főbb papírok közül az OTP tegnap másfél éves csúcsán zárt, és ma kisebb korrigálásba kezdett, már 0,6 százalékkal került lejjebb az árfolyama.

A Magyar Telekom is gyengül, és már 0,5 százalékot veszített értékéből. A vállalat számára fontos hír, hogy megbukott az e-útdíj tender, miután a tegnapi végső határidőig a Getronics nem írta alá a szerződést az Állami Autópálya Kezelővel - írja a HVG minisztériumi értesülésekre hivatkozva. Egyelőre kérdéses, hogy a tenderen második helyet megszerző Magyar Telekom leány, a T-Systems a Getronics helyére léphet-e. Az állam 33 milliárd forintos keretet biztosított a projekt megvalósításához, míg a T-Systems 53,4 milliárdért építené ki a rendszert.

A Richter viszont 0,2 százalékot erősödött, amivel tegnapi nagyobb esését korrigálja. Tegnapi rosszabb teljesítménye mögött az áll, hogy partnere, a Forest a várakozásoknál sokkal nagyobb veszteséget szenvedett el a legutóbbi negyedévben. Ez a magyar gyógyszergyártó befektetői számára azért lehet fontos, mert a két cég együtt fejleszti a cariprazine nevű terméket. A Forest közlése szerint továbbra is a negyedik negyedévben várható az amerikai gyógyszerfelügyelet engedélye a cariprazine két indikációjában, ezt követően pedig jövőre már el is indulhatnak az értékesítések.

A MOL egyelőre kisebb veszteséget szenvedett el, 0,1 százalékos esésben mozog. Ebben szerepe lehet annak is, hogy leállt az olajtársaság sisaki finomítója karbantartási munkálatok miatt.

Rajtuk kívül az Egis pedig már 0,5 százalékkal került lejjebb.

Forrás: [origo]

Az E-Star folytatja lejtmenetét, miután tegnap 152 forintos új történelmi mélypontján zárt. A cég számára további rossz hír, hogy nem függesztik fel a kötvényeit a BÉT határozata alapján, mivel a társaság által hivatkozott indokok nem mondanak ellent a tőzsde szabályzatának. A részvények ma már 7,9 százalékot vesztettek értékükből, amivel újabb történelmi mélypontot ütöttek.

E-Star árfolyama

Forrás: [origo]

További hír, hogy mától január 28-ig hazánkban tartózkodik az IMF delegációja, amely nem egy újabb hitelkeretről jött tárgyalni, hanem a készülő országjelentés, illetve a 2008-ban kapott hitelprogram utóellenőrzése miatt.

A forint 295 körül tanyázik az euróval szemben, míg a dollár forint árfolyama 222,1-nél a svájci franké pedig 238,6-nál található.

EURHUF árfolyama

Forrás: [origo]

Pocsék autóértékesítési adatok Európából

Kisebb mínuszban indították a napot az európai piacok, miután a Világbank visszavágta a világgazdaságra vonatkozó növekedési prognózisait. Eszerint csak 2,4 százalék lehet 2013-ban a világgazdaság bővülése, ami lényegesen alacsonyabb a júniusban előrejelzett 3 százaléknál.

Ezen belül az USA 2,4 százalék helyett csupán 1,9 százalékkal, Japán 1,5 százalék helyett 0,8 százalékkal, az eurózóna 0,7 százalék helyett 0,1 százalékkal, míg Kína 8,6 százalék helyett csupán 8,4 százalékot nőhet. 2014-re is pesszimistább lett a Világbank, csak 3,1 százalék lehet a bővülés üteme, a korábbi 3,3 százalék helyett.

Az európai tőzsdék kisebb gyengülésében az ázsiai piacok esése is szerepet játszhat, így az öreg kontinensen egyelőre 0,1-0,3 százalékos mínuszokat lehet látni.

Forrás: [origo]

Az autógyártók kifejezetten rosszul teljesítenek, miután az európai autóértékesítés decemberben éves alapon 16 százalékot zuhant vissza, ami legnagyobb csökkenés az elmúlt két év során. Főként az amerikai autó eladások estek vissza. Ezek után a Renault 1,6 százalékot esett, melyben annak is szerepe lehet, hogy 7500 főt bocsát el a következő három évben Franciaországban, amivel évi 400 millió eurós megtakarítást tud elérni. Rajta kívül a Peugeot 2,2 százalékot, a Volkswagen pedig 0,3 százalékot veszített értékéből.

A mai makroadatok közül az eurózóna fogyaztói árindexének és maginflációjának decemberi alakulására érdemes figyelni.