Sorban a második hónapban sikerült bővülő értékesítésről beszámolnia a második legnagyobb ruházati cégnek, a svéd H&M-nek. A gyenge harmadik negyedéves gyorsjelentést követően, nem indult jól az októberi értékesítéssel az év utolsó három hónapja sem. A hátralevő két hónapban azonban sikerült összekapnia magát, ami igen fontos időszaknak számít karácsony révén a kiskereskedőknek.
A H&M decemberi értékesítése decemberben 8 százalékkal bővült az egy évvel korábbi adathoz képest, amivel sikerült felülmúlnia az SME Direkt becslésében szereplő 5,1 százalékos növekedést. A legalább egy éve nyitva lévő boltok forgalma 2 százalékkal csökkent, ami szintén meghaladta a várakozásban szereplő 4,1 százalékos zsugorodást.
Közel 5 százalékot ugrott tegnap a hírre a H&M részvénye a stockholmi parketten. A befektetők számára a következő fontosabb esemény az éves jelentés közzététele lehet, amire január 30-án reggel kerül sor.
H&M (Nasdaq OMX Stockholm)