A svéd Hennes & Mauritz ruházati kereskedő cég - nálunk is ismert nevén H&M - új márkát indít, & Other Stories néven, hogy terjeszkedni tudjon a fast fashionnél drágább szegmens irányába - írja a Wall Street Journal a cég szerdai bejelentéséről tudósítva.
A brandet tavasszal indítják útjára tíz európai országban. A H&M célja, hogy az új márkákkal elérje ambiciózus célját, az évi 10-15 százalékos terjeszkedést, és magához vonzza az átlagosnál vastagabb pénztárcával rendelkező vásárlókat.
Jelenleg óriási a verseny az alacsonyabb árkategóriájú ruhák piacán, ezért a lépés lehetőséget ad a H&M-nek, hogy a piac más részein is kipróbálja magát - fogalmazott Jamie S. Merriman elemző a Wall Street Journalnak. Az & Other Storiestól rövid távon nem várható nagy bevétel, de hosszú távon megtérülhet a befektetés.
A piac más szereplői közül például a Zara-tulajdonos Inditex hét másik brandet és üzleteket is fenntart, bevételének harmada pedig a becslések szerint ezekből, és nem a Zara-butikokból származik. A H&M-nek is van már négy másik márkája, de azok még csak kis szerepet játszanak.
A Wall Street Jorunal szerint nem a H&M az egyetlen világcég, amelyik a luxusruházati piacra próbál betörni mostanában.
A H&M-nek jelenleg világszerte 2776 üzlete működik. Az & Other Stories üzletei az idén tavasszal többek között a londoni Regent Streeten, a párizsi Rue Saint-Honorén és a berlini Neue Schonhauser Strassén nyitnak majd meg, kizárólag női ruhákat kínálva. Lesznek üzletek Barcelonában, Koppenhágában, Milánóban és Stockholmban is. A belga, finn és holland vevők online vásárolhatnak majd.