Vágólapra másolva!
Ragyogónak egyáltalán nem nevezhető ünnepi szezonon vannak túl a kiskereskedelmi cégek az Egyesült Államokban. A gyenge szezon nyomást helyezhet a cégek profitabilitására, és elképzelhető, hogy boltbezárásokkal fognak reagálni a cégek. A visszaesést részben magyarázhatja az internetes kereskedelem jelentős felfutása, ami egyben stratégiaváltásra is késztetheti a hagyományos értékesítési csatornákat preferáló üzleteket.
Vágólapra másolva!

Az Egyesült Államokban több kiskereskedő is arról panaszkodott, hogy az ünnepi szezon gyenge kereslete miatt kénytelen újragondolni stratégiáját. A csillogónak egyáltalán nem titulálható értékesítések nyomán a vállalati profitok is nyomás alá kerülhetnek és előtérbe kerülhet az esetleges boltbezárások kérdése is.

A Target, a Walmart utáni második legnagyobb kiskereskedő az Egyesült Államokban például nem tudott növekedésről beszámolni annak ellenére, hogy 1,5 százalékos bővülésre számítottak. Ennek oka, hogy a vásárlók számának visszaesését nem tudta ellensúlyozni az egy vásárló által elköltött összeg növekedése.

Target

Forrás: [origo]

A Victoria's Secret tulajdonosa, a Limited Brands szintén a vártnál gyengébb növekedésről számolt be. A Macy's ugyanakkor csak azért tudott 4,1 százalékkal növekedni a már egy éve is működő üzleteinél, mert idő közben bezártak hat nem jól prosperáló boltot.

Limited Brands

Forrás: [origo]

A Thomson Reuters felmérésében szereplő 19 kiskereskedőnél a már legalább egy éve működő boltokban az értékesítés csupán 2,3 százalékkal növekedett decemberben. Ez a tavalyi 3,5 százalékos bővüléshez és a jelenleg 1,8 százalékos inflációhoz képest is eléggé gyengének számít. Ez ugyanis azt jelenti, hogy a 2,3 százalékos növekedés nagy részét vélhetően az inflációs hatás, nem pedig az eladott mennyiség növekedése magyarázza.

Ez annak tükrében is nagyon halovány teljesítmény, hogy a december a kiskereskedelem legfontosabb időszaka, és ilyenkor akár a profit rovására is jelentős akciókat szoktak bevezetni a boltok és áruházak, hogy még több embert sarkalljanak ajándékok vásárlására.
Elemzők szerint a legjobb ami elmondható, hogy a kiskereskedelem legalább elkerülte a katasztrófát, és igazából csak az év vége körüli negatív hírfolyam (USA fiskális szakadék, viharok vagy a Newtown-i események) okozta bizonytalanságok fogták vissza a fogyasztói kedvet.

Elemzők ugyanakkor azt is pedzegetik, hogy a minap napvilágot látott adatok kapcsán felmerül a kérdés, vajon tényleg szükség van-e ennyi boltra egy jelenleg igen sérülékeny gazdaságban. Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy sokan vásároltak interneten keresztül, még egy karácsony előtt megjelent adat szerint a november-decemberi webes értékesítések 16 százalékkal növekedtek az előző évhez képest.

A digitális kereskedelem által jelentősen veszélyeztetett könyvkereskedő, a Barnes&Noble, például 10,9 százalékos visszaesést szenvedett el az ünnepi szezonban.

Barnes&Noble

Forrás: [origo]