Eszerint ugyanis a British Airways utasai attól a pillanattól, hogy a repülőgép fedélzetére lépnek, használhatják tabletjeiket, telefonjaikat és ekönyv-olvasóikat repülési üzemmódban az utazás teljes időtartama alatt.
Megismételjük: az utazás teljes időtartama, tehát a gurulás, a fel- és leszállás valamint a repülés alatt is.
Korábban ez elképzelhetetlen lett volna.
Mióta a mobiltelefonok elterjedtek bő tíz évvel ezelőtt, állandó probléma volt, hogy az utasok milyen elektronikai eszközöket használhatnak illetve különösen, hogy mobilozhatnak-e a repülőgépeken. A hivatalos magyarázat szerint a mobiltelefonok "interferálhanak a repülőgép biztonsági és navigációs berendezéseivel", ezért kellett őket kikapcsolni, de amint az Elnök Embereinek nyitó epizódjában Toby Ziegler találóan rámutat, ez a verzió elég valószínűtlen.
Az érvelés szerint egy sokmillió dolláros, biztonsági rendszerekkel telepakolt utasszállítót aligha tudna megzavrni egy olyan filléres szerkezet, mint a mobiltelefon.
Tudományosabbnak tűnik az a verzió, hogy a mobiltelefonok használatának a tilalmát maguk a mobilszolgáltatók szorgalmazták, a repülőgépen utazó mobiltelefonok ugyanis olyan sebességgel váltogatják az átjátszótornyokat, amikkel éppen kapcsolatba lépnek, hogy az a szolgáltatók rendszereit zavarja össze.
Bármennyire is hihetően hangzik, ezt a verziót eddig sehol sem láttam, hogy megerősítették volna.
Így hát marad ez a verzió, ami tulajdonképpen az egész további beszélgetésnek elejét veszi:
Amúgy azért jó, hogy mindez mostanra történelem.
Már persze, ha valaki a British Airways-zel utazik (reméljük azért a többiek is hamarosan követik a britek példáját).