Pénztárgépek: egyre sürgetőbb a határidő

Kasszacsere, megrongálódott pénztárgép
Vágólapra másolva!
A NAV ma arról tájékoztatta az MTI-t, hogy az online pénztárgépre átállást a magyarorszag.hu oldal is megkönnyíti.
Vágólapra másolva!
Közeledik a határidő, sürget a NAV Forrás: Andrew Yates

Ha ez a hír egyetlen sorból állna, ez volna az:

http://www.nav.gov.hu/data/cms307838/Megrendelesi_felulet.pdf

Ezen a felületen ugyanis könnyen, gyorsan le lehet bonyolítani az átállást a PC-kasszázásra. Az adóhatóság újfent felhívta az érintettek figyelmét, hogy aki eddig kötelezettsége ellenére elmulasztotta megújítani a számlázási rendszerét, annak haladéktalanul be kell ezt pótolnia.

A közleményben a NAV kifejti: elméletileg már minden átállásra kötelezett vállalkozásnak meg kellett rendelnie az online adatkapcsolatra képes pénztárgépet, és ezt az adóhatóság folyamatosan ellenőrzi. Vannak azonban olyan üzletek, cégek, amelyek nem megfelelő gépet rendeltek vagy egyszerűen elmulasztották a megrendelést. Számukra gyors segítség, hogy a NAV honlapjáról is elérhető magyarorszag.hu portálon megtalálják azt a felületet, amelyen garantáltan megfelelő pénztárgépet rendelhetnek. Annak, aki 2013. november 16-a előtt szerződéssel megrendelte a pénztárgépet, két dolgot feltétlenül ellenőriznie kell – hívja fel a figyelmet a NAV. Egyrészt, hogy a megrendelés, szerződés érvényes forgalmazási engedéllyel rendelkező és ténylegesen forgalomba hozható pénztárgépre vonatkozik-e, másrészt, hogy a megrendelést, illetve a szerződést a forgalmazó visszaigazolta-e.

Visszaigazolás híján, és ha a pénztárgépet a cég nem közvetlenül a forgalmazótól rendelte, a megrendelőnek kérnie kell a pénztárgép eladójától egy olyan igazolást, amely arról szól, hogy a szerződést, megrendelést továbbította a forgalmazóhoz. Ezen a dokumentumon a forgalmazó visszaigazolásának is szerepelnie kell. Ezt az igazolást az eladónak 2013. november 25-éig kell kiadnia. Ha valaki a pénztárgépet közvetlenül a forgalmazótól rendelte meg, úgy a forgalmazónak kell a szerződést, megrendelést visszaigazolni, szintén legkésőbb 2013. november 25-éig. Fontos, hogy a két feltételnek együttesen kell teljesülnie, tehát nem elég, hogy a megrendelés visszaigazolták, szükséges az is, hogy az érvényes forgalmazási engedéllyel rendelkező és ténylegesen forgalomba hozható pénztárgépre vonatkozzon.

Továbbra is szükséges feltétel, hogy az adózó üzembe helyezési kóddal rendelkezzen, amelyet a PTGREG adatlap kitöltésével igényelhetett a NAV-tól. Minden megrendelés nyomon követhető, mivel az adatokat a forgalmazóknak kötelező továbbítaniuk a NAV-hoz. A forgalmazói adatszolgáltatás alapján a NAV pontos információkkal rendelkezik arról, hogy mely adózók nem rendeltek még a jogszabályi előírásoknak megfelelő pénztárgépet. A közlemény újfent hangsúlyozza, hogy a NAV ellenőrizni és szigorúan szankcionálni fogja azon adózókat, akik nem teljesítik az új típusú pénztárgépek beszerzésére és beüzemelésére vonatkozó kötelezettségüket.