Még több Nestlé Mikulás a kiscsizmákba

A mentolos verzió a németek kedvence, nekünk az a fontos, hogy igazi csokoládéból készüljön az édes kis ikon
Vágólapra másolva!
Felkészült a diósgyőri csokifigura-gyár a karácsonyi szezon rohamaira: idén 1880 tonnánál is több édes-üreges Mikulás hagyta el a futószalagot, ez pedig mintegy 300 tonnával haladja meg a tavalyi adatot, közölte a Nestlé Hungária Kft. az MTI-vel.
Vágólapra másolva!
A mentolos verzió a németek kedvence, nekünk az a fontos, hogy igazi csokoládéból készüljön az édes kis ikon Forrás: [origo]

Ha figura, akkor Diósgyőr

A Nestlé diósgyőri üzeme kizárólag csokoládéfigurákra specializál. Évek óta folyamatosan növekszik itt a termelés: idén 66 millió darab csokifigura készül – ebből 10 millió Mikulás –, 10 százalékkal több, mint tavaly.

A közleményben Jean-Pierre Polanen, a szerencsi és diósgyőri Nestlé gyárak igazgatója arról tájékoztat, a kereslet folyamatos növekedése miatt újabb beruházások váltak szükségessé a gyárban. Az idén egy új, a 18-30 grammos termékek csomagolására alkalmas csomagológépsort telepítettek, amely évi 600 tonna termék becsomagolására alkalmas.

A Nestlé a világ 24 országába szállítja a Diósgyőrben készült üreges csokoládéfigurákat, az idén először Chilébe és Finnországba is eljutnak karácsonyi figurái. Ez azt jelenti, hogy idei termelésének 88 százalékát gyártja exportra.

Mi csokit kérünk, nem tortabevonót

A Nestlé közlése szerint Magyarországon továbbra is a valódi csokoládéból készült termékeket keresik az ünnepek alatt. A legnépszerűbb a Boci Mikulás-figura, de a kedvencek listája országról-országra változik. Nagy Britanniából például a Smarties termékcsaládot rendelik leginkább Diósgyőrből az ünnepekre. A németeknél az After Eight Mikulás-figurák vezetik a listát, de népszerűek a csokidrazséval töltött figurák is.

Ez a csúcsszezon

A cég novemberben és decemberben bonyolítja éves forgalma 25 százalékát, ugyanebben az időszakban idén közel 600 dolgozó vesz részt a gyártásban, ami 37 százalékos növekedés a 2010-es létszámhoz képest. 2013-ban több mint 100-zal bővült a foglalkoztatottak száma. A gyár 2007 óta működik együtt egy megváltozott munkaképességű dolgozókat is foglalkoztató helyi céggel, amelyen keresztül további 100 embernek biztosítanak munkát az üzemben csomagolási feladatokra. A nyilvános cégadatok szerint a Nestlé Hungária Kft. nettó árbevétele 2011-ben 93 milliárd forint volt, amely tavaly 103 milliárd forintra nőtt. A cég mérleg szerinti eredménye 2012-ben 425 millió forintot tett ki. A Nestlé Csoport világszerte közel 330 ezer embert foglalkoztat, 468 gyárat üzemeltet, termékeit 150 országban forgalmazza. 2012-ben árbevétele meghaladta a 92,2 milliárd svájci frankot.

A Nestlé Hungária Kft. a Nestlé S.A. leányvállalataként jött létre 1991-ben, mára Magyarország vezető élelmiszeripari vállalataként olyan nagy múltú márkákkal van jelen a piacon, mint a Balaton, a Boci, a Kit Kat, a Nescafé, a Nesquik és a Maggi. A Nestlé négy magyarországi gyárában összesen közel kétezer embert foglalkoztat. Szerencsen kakaó- és kávétermékeket, Diósgyőrben üreges csokoládéfigurákat, Bükön állateledelt állít elő, Kékkúton pedig ásványvizet palackoz.