Mától valamennyire felgyorsul az Erzsébet híd

Mától ismét két forgalmi sáv aktív irányonként
Vágólapra másolva!
Újra irányonként két forgalmi sáv járható az Erzsébet híd-Szabad sajtó út-Kossuth Lajos utca tengelyen, írta az MTI-hez eljuttatott közleményében a Budapesti Közlekedési Központ.
Vágólapra másolva!
Mától ismét két forgalmi sáv aktív irányonként Forrás: BKK

A Budapest Szíve Program Budapest Új Főutcája beruházás második ütemében a Váci utca és Városház utca közötti szakasz aszfaltozását november 3-án fejezték be, ezt követően tegnap lezárultak az Erzsébet híd pesti hídfőjének aszfaltburkolati munkálatai is. Egyben Budán, a Hegyalja úton kiiktatják az autóbuszsáv ideiglenes utolsó szakaszát, így a Mészáros utcától ismét két sávon lehet közlekedni Pest felé.

Az útmenti járdákon még kivitelezési munkákat végeznek, a Duna és a Városház utca közé eső szakaszon nem lesz buszsáv. Az Erzsébet híd Pest felé vezető oldalán a középső forgalmi sáv továbbra is a szélső buszsávba torkollik, ahol az autóbuszok élveznek elsőbbséget.

A BKK közleménye arra is kitér, hogy Belváros-Lipótváros Önkormányzata 2006-ban döntött arról, hogy a mára elavult és sok kényelmetlenséget okozó, nem akadálymentesített útfelületek és aluljárók helyett a gyalogosok, a közösségi közlekedést használók és az autósok számára a Fővárosi Önkormányzattal közösen egy európai színvonalú, élhetőbb belvárost alakít ki. A közterületek megújításával valósult meg a Kálvin tér és Szabadság tér közötti belvárosi új főutca fejlesztése is. A projekt első szakasza már lezárult, ezt követte 2011-ben a Fővárosi Önkormányzat beruházásában és a BKK szakmai irányításával a Károly körút és a Március 15. tér északi felének átépítése.

A Budapest Szíve Program következő szakaszában Belváros-Lipótváros Önkormányzata folytatja a főutca kiépítését a Budapesti Közlekedési Központ szakmai segítségével. A kapcsolódó rekonstrukciós munkálatok eredményeként a Ferenciek tere és a Március 15. tér, valamint környezetük új arculatot kap.

Különösen örvendetes minden befejezett munkaszakasz a fővárosi vezetés és a BKK között kialakult feszült helyzetben. Mint ismeretes, Tarlós István nyílt levelet intézett Vitézy Dávidhoz, amelyben elégedetlenségét fejezi ki, ezzel „bizonyos lakossági igények kielégítésére” igyekszik rászorítani. Fővárosunk közlekedési infrastruktúrája mintegy 20-30 évvel van lemaradva a fejlett nyugati városokéhoz képest, ezért számos köztes lépésre is szükség van a fejlesztésben, írja a főpolgármester a BKK vezérigazgatójának. Ma reggel a tv2 Mokka című műsorában kitért arra, azért nem engedi nyilatkozni Vitézyt a sajtónak, mert, mint fogalmazott, „nála idősebb és rutinosabb cégvezetők sem nyilatkoznak, a vezérigazgató nem primadonna, nyilatkozatok helyett dolgoznia kell”, számol be az MTI.