SMS-marketing: mennyiféle lehetőség!

mobiltelefon, gyerek, sms, telefon, mms
Vágólapra másolva!
Vallomással kezdem. Nem egészen önszántamból, de határozott stratégiám épült ki arra, amikor letámadnak egy ajánlattal, és én épp a hátam közepére kívánom.
Vágólapra másolva!
Harmadik félnek garantáltan nem adják ki az adatainkat, és ha feliratkoztunk, sok releváns hírhez hozzáférünk

Igazán nem bántásból, ellenkezőleg: ahogy az online marketing megszilárdul és árnyalódik az életünkben, úgy lesz egyre hidegebb a pushmarketing minél több részlete. Mi tagadás, amikor az ember rászánja magát egy bevásárlásra a hipermarketben, jobbról-balról a gyerekeivel, vállán a szütyőkkel, kezével az eke szarván a bevásárlókocsi rúdján, és melankolikus tologatásába hopp, belepattan egy csilingelő hang tulajdonosa egy darabka szappannal, egy csodásan kivitelezett szórólappal, egy biztosítási ajánlattal, bizonyos ismétlésszám felett már elgurulhat a pöttyös.

A pushmarketing kéretlen. Tudja, hol lakom, és becsenget. Ez önmagában nem probléma, nagyon sok ajánlat szólhat nekem úgy, hogy a létezéséről sem tudok, ilyenkor persze köszönöm a tájékoztatást. De azt a művelői is tudják, hogy egy bizonyos ingerküszöb-magasság felett simán meghiúsítja az eredeti szándékot. És akkor már nem csengetésről, hanem dörömbölésről beszélünk. A stratégiai válaszok ekkor a következő kínálatból kerülnek ki: 1. Ó, nyomulós marketing, a kedvencem! 2. Köszönöm, átengedem a lehetőséget a többi szerencsésnek. 3. Mondja, kislány korában is erről a munkáról álmodott?

Ha a pushmarketing elektronikus formát ölt, alapvetően épp ezt a zúdulást igyekszünk beszabályozni a hírlevél feliratkozásokkal. Így is előállhat azonban a telítettség, hiába nyitott szemmel iratkoztunk fel. Pedig az e-dm-re még mindig sok szakember esküszik, a számok is gyakran csinosak. Ám nagyon könnyen előfordulhat, hogy elkallódik a spamtengerben, hogy végül kevés a releváns értesítés, hogy túltolja a cég, hogy meggondolja magát a feliratkozó. A Gmail nem túl régi automatikus válogatása is – primary, social, promotions – erre reflektál, egyben épp a célzott email mellőzését teszi könnyebbé. Ezek után igyekeztük a kellő odafigyeléssel összeszedni a gondolatainkat, mi a lényege egy még cseppet sem hagyományos, mégis alapvető vonásokat kiaknázó eszköznek, az sms-marketingnek.

Biztonság és targetálás

Evidens módon, akárcsak az edm-megoldások esetében, sms-híreket, -tippeket, -ajánlatokat csakis annak lehet küldeni, aki írásban rögzítette hozzájárulását, harmadik félnek kiadni az adatokat pedig minden esetben súlyos szerződésszegés volna. Itt ejtünk azonban szót arról a lehetőségről, hogy az sms-marketing egyik nagy előnye, ahogyan kombinálható más direkt technikákkal. A lapunkhoz tartozó hirdetési megoldások összessége is ezeket az árnyalatokat aknázza ki. Lokalizált és releváns, ajánljuk tanulmányozásra.

Legyen vonzó

Miután egy cég különböző részletfunkciókkal elérte, hogy csakis olyanok kapjanak ilyen sms-t, akiket valóban érdekel, különböző legális és hatásos taktikai módszerekkel dolgozhat azon, hogy kellő csáberőt gyakoroljon a marketingező sms. Az előfizetést kifejezetten értékessé teheti, ha az előfizető kedvezményekhez vagy kuponokhoz jut, illetve a személyre szóló és hasznos információ. Ha helyi hírekre és tippekre kíváncsi, és ezekhez ily módon hozzá is jut, megtisztelve és fontosnak érzi magát. Akkor már sokkal jobban hasonlít az akciózás a pull marketingre, amelyben az ügyfél is lépéseket tesz azért, hogy megtalálják az üzenetek. Állítólag a payvia lehetővé teszi, hogy aki egy bizonyos G-vel kezdődő sorozattal – ez csak nem a Glee? – kapcsolatos sms-ekre előfizet, még az epizódok előtt linket kap a dalokhoz.

Én kérdezlek, te elmondod

Az ígéret szép szó. Ha a márka felmérést készít az előfizetők körében, mit szeretnének hallani, milyen értesítéseknek örülnének, akkor azon kell lennie, hogy ezt mind meg is kapják. Ehhez persze testre kell szabni a marketingprogramot. De csalinak semmiképp nem ajánlatos használni. Mint tudjuk, az ügyfél bizalmát kétszer lehet eljátszani: először és utoljára.

Előbb mérj, aztán vágj

Az sms-küldés pillanatát meg kell válogatni. Bár az emberek zöme még mindig nagyon szeret rövid szöveges üzenetet kapni, és bizonyítottan hamarabb nyitja meg, mint a postáját, reggel 9 előtt vagy este 9 után egészen másképp cseng az a finom kis jelzés. (Garantáltan semmit nem tudnak erről a banki szolgáltatások, okoznak is csalódást nem ritkán.) Ha egy ország akkora, hogy a terület szükségessé teszi, mint az Egyesült Államokban vagy Kínában, érvényes szervezőszempont, ki melyik időzónában lakik. Ennyit számít a figyelem.

Egy kép felér ezer szóval

A képi sms lehet ellentmondás, bár ezt elég meggyőzően cáfolja, hogy neve is van, MMS. Nagyszerűen hatékony lehet azonban, ha megmarad a régi – mit régi, őskövület!! – 160 karakteres limit, kiegészítve a multimédiás lehetőségekkel. Még rövidke videóban is lehet értesíteni az előfizetőket. Állítólag a YouTube mobilon a felhasználók 50-60 százalékát éri el, míg az MMS közel 100-at. Ezek után csak arra kell törekedni, hogy élmény legyen. Fejezze ki, képviselje a márkát. És akkor kifejezetten pullmarketinges eredmény lesz, hogy az illető a szolgáltatás komoly, minőségi és rendszeres érdeklődőjévé válik.