Műsor helyett is reklámot nézünk

A tévés rendezőknek néha Salgó polcokat kell bevetniük, hogy legyen hol tárolni a sok elhelyezett terméket
Vágólapra másolva!
A kertévék műsorainak több mint fele tartalmaz termékmegjelenítést vagy kereskedelmi üzenetet - derül ki az NMHH 2013 második negyedévét vizsgáló legújabb jelentéséből.
Vágólapra másolva!

A médiatanács blogján szereplő elemzésből kiderül, hogy a TV2 és az RTL Klub összesen 1600 márkát népszerűsített termékmegjelenéssel.

A TV2-n 2810, míg az RTL Klubon 2079 termékmegjelenítés volt látható, a TV2 műsorainak 69 százalékában, míg az RTL Klubon a programok 51 százalékában.

A tévés rendezőknek néha Salgó polcokat kell bevetniük, hogy legyen hol tárolni a sok elhelyezett terméket Forrás: RTL Klub

A termékelhelyezések a tematizált és a szolgáltató magazinműsorokban, valamint a reality show-kban a leggyakoribbak. A TV2-n az Mokka, az Aktív műsorok, valamint Nagy vagy! tévés verseny volt a legnépszerűbb a hirdetések ezen fajtáját választók számára, míg az RTL Klubon a Reflektor, a Fókusz és a Brandmánia magazinok.

A termékmegjelenítés egy olyan kereskedelmi üzenet, amelyben a védjegy vagy termék a műsor tartalmának vagy cselekményének a része.

A hirdetési forma nem alkalmazható hír-, politikai, vallási tartalmú vagy nemzeti ünnepekről tudósító műsorokban, és használatáról a nézőket előre tájékoztatni kell.

A Médiatanács egyébként rendszeresen szab ki büntetéseket a szabálytalan termékelhelyezések miatt, ezek azonban általában néhány százezer forintos nagyságrendűek, így aligha van visszatartó erejük.