Brad Pitt zombijai is fűtötték a profitot

Vágólapra másolva!
A Z világháborúért is felelős Viacom Inc. a vártnál lényegesen jobb negyedéves eredményekről számolt be, köszönhetően filmes és a televíziós üzletág kiváló eredményének.
Vágólapra másolva!

Csörgött a kassza a mozipénztáraknál

Nem lehet okuk panaszra a Viacom befektetőinek, miután a cég egy részvényre jutó nyeresége több mint hét százalékkal múlta felül az előzetes várakozásokat és árbevétel soron is jól alakultak a számok.

Forrás: Bloomberg, Investor.hu

A céghez tartozik a Paramount filmstúdió is, ami olyan, az utóbbi időben elég sikeres filmekért felelős, mint a Brad Pitt főszereplésével készült Z világháború (világszerte 540 millió dolláros jegybevétel), vagy a Sötétségben - Star Trek (467 millió dollár).

Habár a jegybevételekből nem a teljes összeg kerül a Paramount kasszájába, még így is szép nyeresége lehet a cégnek a filmeken, hiszen a Z világháború és a Star Trek becsült költségvetése is 190 millió dollár körül lehetett. Ennek megfelelően a filmstúdió bevételei 11 százalékkal növekedtek a tavalyihoz képest, míg az üzemi eredmény közel 50 százalékkal ugrott.

Brad Pitt a Z világháború című filmben Forrás: Paramount Pictures

Habár elég jó eredményeket tett le az asztalra a filmes divízió, a cég eredményessége szempontjából meghatározóbb a médiahálózatok teljesítménye, ahová a tévés üzletág is tartozik. (Például az MTV, vagy a Nickelodeon eredménye is itt szerepel.) Impozáns számokat láthatunk, hiszen a negyedéves bevételek 7, míg az üzemi eredmény 11 százalékkal növekedett, elsősorban a növekvő hirdetési bevételeknek, valamint a kábel és műholdas szolgáltatók által fizetett magasabb díjaknak köszönhetően.

Forrás: Bloomberg, Investor.hu

A médiahálózatok biznisz a (szeptember végén záruló) 2013-as üzleti év összbevételének 70 százalékáért felelős, az üzemi eredményből pedig 100 százalék felett részesedik. Ez úgy lehetséges, hogy a különböző céges kiadások, és egyéb elhatárolások lehúzzák a (tisztított) összüzemi eredményt.

A 2013-as üzleti év egészére vonatkozóan a médiahálózatok bevételei öt százalékkal nőttek, viszont a filmes bevételek 11 százalékkal alacsonyabban alakultak, így összességében minimális csökkenést könyvelhettek el vállalati szinten. Hasonló a helyzet az üzemi eredmény tekintetében is.

A Viacom vetélytársa a Disney múlt hét pénteken számolt be eredményéről:

A részvényárfolyam

A részvények a jó eredmények ellenére kezdetben kisebb csökkenéssel reagáltak, bár később ledolgoztak ebből. Az árfolyam az 50 napos mozgóátlaggal harcol, amit ha sikerülne legyőznie, újult erővel veselkedhet neki a 100 százalékos Fibonacci szintnek, ami idén eddig többször is megakadályozta a részvényt, hogy meghódítsa a 85 dollár feletti magasságokat.

Ha sikerülne a részvénynek ezt átugrania, akkor első körben akár 94 dollárig is mehetne az árfolyam. Az indikátorok közül az MACD hamarosan akár vételi jelzést is adhat, és az RSI is emelkedő trendben mozog, ami szintén támogathatja majd a papírokat.

A Viacom árfolyama (Nasdaq) Forrás: Bloomberg, Investor.hu

A Fibonacci-számok a tőzsdén

Leonardo Pisano Bigollo, vagy ismertebb nevén Leonardo Fibonacci a 12. és 13. század fordulóján élt kiváló olasz matematikus volt, akinek a nevét a róla elnevezett számsorozatról ismerheti a világ (sokan a legjelentősebb középkori matematikusnak tartják). A Fibonacci-sorozat képzése nagyon egyszerű: az első két tag 0 és 1, innentől kezdve pedig mindegyik tag a megelőző két szám összege (0,1,1,2,3,5,8,13,21,34,...)
Fibonacci a sorozatot a közkeletű anekdota szerint egy házinyúl szaporulat növekedéséből kiindulva figyelte meg, de az igazi érdekessége, hogy a természetben szinte mindenhol feldedezhetjük a sorozatban bújkáló sajátos arányosságot, kezdve a faágak elhelyezkedésétől a csigaházak arányain át akár a tobozok leveleinek pozíciójáig. A Fibonacci-sorozat egymást követő tagjainak aránya 1,618-hoz közelít, ami ráadásul nem más, mint a már ókorban is ismert harmonikus arány, az aranymetszés.
A technikai elemzésben sokféleképpen szokták alkalmazni a Fibonacci-számok összefüggéseit, de a leggyakoribb szerepe talán az "ideális" korrekciós szintek meghatározásában van. Eszerint a módszer szerint egy markáns mélypont és csúcspont szintjét összekötve az elmozdulás 23,6, 38,1 és 61,8 százalékánál találhatók a Fibonacci-féle korrekciós szintek (az aranymetszésből is kiszámíthatók ezek a szintek). A korrekciós szintek sokszor szolgálnak támaszként vagy ellenállásként, jelentős részben éppen azért is, mert kellően sok befektető figyeli meg elemzéseiben ezeket a nevezetes szinteket, így önbeteljesítő jóslatként is működhetnek.

Mik azok a mozgóátlagok?

A mozgóátlagok a technikai elemzés eszköztárának kedvelt elemei. Három fajtáját különböztetjük meg, köztük az egyszerű, az exponenciális és a súlyozott mozgóátlagot. Az egyszerű mozgóátlag számítása a legkönnyebb, hiszen ebben az esetben a rendelkezésre álló kereskedési adatok közül mindig a legutolsókat átlagoljuk. Ennél fogva a mozgóátlag a piaci folyamatokat lesimítva fogja követni, melynek előnye, hogy az éles kiugrásoktól megtisztítja a grafikont, viszont adott esetben a piaci fordulókra csak időben csak késve reagál.
Az egyszerű mozgóátlagok két legelterjedtebb típusa az ötven és kétszáz napos mozgóátlag. Az ötven napos a legutolsó ötven nap, a kétszáz napos pedig a legutolsó 200 nap árfolyamadatainak átlagát mutatja. Ahogy haladunk előre az időben, úgy természetesen a mozgóátlag értéke is folyamatosan változik.
A technikai elemzésben a mozgóátlagok akkor adnak vételi jelzést, ha a rövidebb távú alulról metszi a hosszabb távú mozgóátlagot. Eladási jelzés pedig ebből kiindulva akkor érkezik, ha a rövidebb mozgóátlag felülről metszi a hosszabbat. A szakirodalomban azt a formációt, amikor az ötven napos mozgóátlag alulról metszi a kétszáz naposat, Golden Cross-nak (aranykeresztnek), amikor az ötven napos mozgóátlag felülről metszi a kétszáz naposat Death Cross-nak (halálkeresztnek) nevezzük.