Bár a nulláról indultunk, így is lehet

Vágólapra másolva!
Beszélgetés Csoszánszki Nórával, az AnteMed poliklinika sebészévelLétezik egy orvosi vállalkozás a fővárosban, ahol sebészet, nőgyógyászat, és a szépségápolás olyan megszokott terepei, mint kozmetika és pedikűr találkozása a szolgáltatás. Az AnteMed poliklinika az a hely, ahol nem kell részorvoslástól részorvoslásig szaladni, ha a helyzet több szakember segítségét teszi indokolttá.
Vágólapra másolva!

Mit kell tudni erről a speciális csapatról?

Hat-hét éve működő, de lassan bővülő vállalkozás vagyunk: négy orvos, két kozmetikus, és három pedikűrös tartozik a csapatunkhoz. Nem egészen egy helyen, de közel egymáshoz, széles körben látjuk el a pácienseket. Ennek az az előnye, hogy adott betegség kapcsán bármely specialistához el tudjuk küldeni őket, mert sok esetben egy-egy betegséget több specialista lát el. A bőrgyógyászati problémákhoz kellhet kozmetikus segítsége, más esetekhez proktológus, sebész, nőgyógyász, plasztikai sebész. Nagyon részletes elképzeléseink vannak, csak éppen nem könnyű biztosítani a feltételeket. A bővülés tőkefüggő, az állami támogatásokat nehéz megszerezni. Új rendelőre van szükségünk, az ehhez szükséges kölcsönre fél évet vártunk.

Vannak válságtechnikáik?

Bár természetesen nekünk is nehéz a helyzet, továbbra is az eszméinket próbáljuk érvényesíteni. Nem emelünk árat, inkább még lejjebb is megyünk. A szolgáltatásainkat viszont hasonlóan vagy egyre magasabb színvonalon nyújtjuk. Megőrizzük az értéket, és az az érzésem, bejön. Nem azonnal, néhány hónap csúsztatással. A forgalmunk pedig periodikusan változik. A késő őszi hónapokban nagyon elégedettek lehetünk a munkával, de nyár végén és koraősszel alig érkezik más, mint ismerős. Csak részben tudjuk, mitől van ez így, például a sebészeti beavatkozásokat nem szívesen kötik a pihenés időszakához az emberek.

Hogyan egyezteti össze az orvosi pályát a szervezéssel, marketinggel, menedzseléssel?

Egyrészt az ember alkalmazkodik a követelményekhez, másrészt igénybe veszünk profi marketinges tanácsadást. Az egyik kollégánk menedzserképzőt is végzett, holott ő is orvos alapvetően, informatikával is foglalkozik. Lehet, hogy valójában matematikusnak kellett volna lennie. Én is képzőművésznek indultam, de most sebész vagyok.

Hogyan használják az online marketinget?

Most, hogy van informatikus a csapatban, előtérbe került az Adwords. Foglalkozunk a webszájtunkkal, és ügyelünk rá, hogy az oldal az okostelefonokon is hibátlanul jelenjen meg, ne csak a fele vagy harmada töltődjön le. A közösségi médiával nincs kapacitásunk foglalkozni, a blogoláshoz sincs, de figyelemmel kísérjük a blogokat. Valójában annak is anyagi oka van, hogy az ebben a csatornában rejlő lehetőségeket egyelőre nem használjuk ki. Ezzel együtt szeretnénk minél több eszközzel megmutatni magunkat. Azt, hogy bár a nulláról indultunk, ezt is lehet. Örülnénk, ha minél többen megismernének minket.