Változik a világ, a marketingnek is változnia kell

Megváltoztak a vevők, a marketingnek is meg kell változnia, derült ki az idei, ötödik Marketing Expón.
Vágólapra másolva!
Semmi nem működik, ami öt évvel ezelőtt működött, megváltozott a világ, megváltoztak a vevők, és ezt követnie kell a marketingnek is. Ez volt a tanulsága az idei, ötödik Marketing Expónak.
Vágólapra másolva!

„Ma egészen más módszerekkel dolgozó cégek számítanak sikeresnek, mint 5 éve. Megváltoztak a vevők, a termékek és a vásárlás folyamata is,” mondta nyitóelőadásában Wolf Gábor, a Marketing Expót szervező Marketing Commando vezető tanácsadója.Az eseményen idén mintegy 1500 kis- és középvállalkozó vett részt.

Megváltoztak a vevők, a marketingnek is meg kell változnia, derült ki az idei, ötödik Marketing Expón. Fotó: Marketing Commando

„Az internetes áruházak korábban sikeres értékesítési módszerei – például a keresőoptimalizálás vagy az ingyenes hírlevél – nem hoznak új vásárlókat. A vevőnek utána kell nyúlni, tulajdonképpen a vásárlásig juttató futószalagra kell őt tenni” – fejtette ki a kisvállalati marketing szakértő.

A vásárlói szokások átalakulásán túl a marketingtechnológiák fejlődése is az egész iparág gyökeres átalakulását hozza.

Hogyan teremtsünk bizalmat?

Internetes értékesítés során továbbra is meg kell küzdeni az online látogatók bizalmatlanságával. Nyírő Réka, a Marketing Commando tanácsadója előadásában ezért a bizalom megteremtésének módszereit mutatta meg, amelyek révén rövidíteni lehet az értékesítés idejét és folyamatát, valamint el lehet érni, hogy az elégedett ügyfél másnak is ajánlja a cég szolgáltatásait.

A szakember elmondta, hogy a leghatékonyabb bizalomépítő módszer a személyiség előtérbe helyezése a vállalat hangsúlyozása helyett, vagyis a céges internetoldalon, prospektusokon a tulajdonosoknak fel kell tűnniük fotókkal, bemutatkozással. Az ügyfeleket, vevőket kicsit be kell engedni a személyes szférájukba, miközben hiteles történettel kell azt bemutatniuk, miért éppen az adott szolgáltatást vagy terméket kínálják.

Humor a marketingben

„Csak akkor alkalmazzuk a humort marketingünkben, hogy ha őszinték vagyunk. Ha nem jó a termékünk, visszaüthet a vicces hirdetés” – hívta fel a figyelmet Litkai Gergely, a Dumaszínház tulajdonos-alapítója, aki maga is vállalkozóként működteti a népszerű színházat.

A „bevállalós humor” azonban versenyelőny a kkv-knak, hiszen ilyesmit egy nagyvállalat nem engedhet meg magának. Hogyan csináljunk vicces hirdetést – tette fel a kérdést a közönségnek a neves humorista, aki szerint jó eredményt úgy érhet el a cégvezető, hogy többedmagával ötletel és nem bonyolítja túl a poént. A terméket szem előtt tartva ezután következhet a tesztelés elengedhetetlen fázisa, amikor ismerősöknek vagy idegeneknek megmutatva kiderül, valóban humoros hatást ér-e el a tervezett kampány.

Saját marketingünket tanulni

„Érezhetően terjed a marketing szemlélet a hazai kisvállalatok körében, évről-évre egyre több az érdeklődő. Nagyon sokan éppen a Marketing Expón kerülnek közelebb a marketinghez. Ez óriási öröm, ugyanakkor hatalmas felelősség. Persze nem marketingeseket akarunk képezni! Egy kisvállalkozónak nem kell marketingszakértőnek lennie, egy kisvállalkozásnak a saját marketingjét kell megtanulnia. Ez gyakran mindössze pár marketingeszköz alkalmazását jelenti, amit bárki megtanulhat” – mondta a konferenciát összefoglalva Wolf Gábor.