Több pénzt hagytunk nyáron a Zarában

Vágólapra másolva!
Mégis visszatértek a vevők a Zara, Bershka, valamint Pull & Bear márkákat is forgalmazó Inditex üzleteibe, a negyedéves számok ugyanis azt mutatják, hogy több mint 6 százalékkal több pénzt hagytak a vásárlók az üzletekben, mint egy évvel korábban. A növekedés üteme így ismét felfelé ívelni látszik, ráadásul az online vásárlások felé nyitás, valamint az európai gazdaság kilátásainak javulása csak tovább fokozhatja a vásárlók vételi kedvét, valamint a részvényesek elméleti vagyonát is.
Vágólapra másolva!

Bár a nyár általában még nem a hatalmas bevételekről híres a ruházati kereskedelmi cégeknél, az Inditexnek aligha lehet oka a panaszra. A társaság árbevétele ugyanis az előző negyedévben alig maradt el az elemzői várakozásoktól, az előző évhez képest mégis sikerült több mint 6 százalékkal nagyobb árbevételt elérnie a vállalatnak. Ugyancsak kedvezőnek számít, hogy a tisztított nettó nyereség 513 millió euró lett, túlszárnyalva a 501 millió eurót váró Bloomberg elemzői konszenzust.

Forrás: Investor.hu

Fokozatosan javul a helyzet

Ahogyan arról júniusban beszámoltunk, az Inditex csak 5,2 százalékkal tudta növelni negyedéves árbevételét a februártól áprilisig tartó időszakban, ami hosszú idő óta a legrosszabbnak számított. Most viszont a többek között Zara, Pull & Bear és Bershka márkákat is forgalmazó Inditex végre ismét nagyobb növekedési ütemet tudott elérni az előző negyedévhez képest. Ráadásul a bővülés üteme tovább erősödhet, a következő negyedévekben akár a 10 százalékos szint fölé is eljuthat az Inditex, ami mindenképpen optimizmusra adhat okot.

Forrás: Investor.hu

Ebben segítheti a spanyol céget a javuló makrogazdasági környezet is, amely elsősorban Spanyolországban éreztetheti hatását. Mivel az Inditex bevételeinek közel 30 százaléka származik az országból, illetve további 40 az Európai Unió országaiból, így kulcskérdés a kontinens mihamarabbi gazdasági talpra állása. A bevételhez ugyanis vásárlók kellenek, akik a gyenge kilátások miatt jelentős összegeket spórolnak meg a ruhavásárláson.

Ahogyan a Societe General londoni elemzője, Anne Critchlow fogalmazott a Bloombergnek "fokozatosan javul a helyzet az árbevétel területén, ráadásul az augusztusi számok is igen meggyőzőek". Augusztus 1 és szeptember 14 között egyébként 10 százalékos bővülést mutatott az Inditex üzletek forgalma az előző év azonos időszakához képest. Ugyancsak jó hír az Inditex számára, hogy augusztusban már Oroszországban is elindították online szolgáltatásukat, amivel már 24 országban érhető el a szolgáltatás.

Kedvező jövőkép

Az Inditex meg is tesz mindent annak érdekében, hogy növelje bevételeit, az első félévben például 95 új üzletet nyitott meg, 40 különböző országban, amivel július végére már 6104 üzlettel rendelkezett a világ minden részén. A cég pedig az elmúlt egy évben ezzel a folyamatos expanzióval több, mint 10 ezer új munkahelyet teremtett, ami figyelemre méltó annak függvényében, hogy a nagy európai vállalatok még mindig inkább az elbocsátások, létszám stoppok politikáját követik.

Az Inditex pedig akár jó úton is járhat, hiszen a történelem már többször is bebizonyította, ha valaki a nagy válságok idején is képes erősíteni piaci pozícióit, akkor a későbbi fellendülésből mindig bőségesen részesül. A fellendülés pedig lassan eljöhet, hiszen egyre több jel utal erre, látva az európai kormányok által alkalmazott megszorítások háttérbe szorulását.

Egyedül talán a bruttó fedezeti hányad alakulásával kapcsolatosan lehet ok az aggodalomra, a mutató ugyanis az előző negyedéves 59,6-ról 58,6 százalékra esett vissza. Ez javarészt a nagyobb alapanyag költségekkel magyarázható, bár az Inditex több elemző szerint is feltehetően stabilizálni tudja majd a bruttó margin alakulását a következő negyedévekben. Ráadásul a második negyedéves szint általában a leggyengébb szokott lenni a négy negyedév közül, ami javarészt magyarázható azzal is, hogy a nyári időszakban értékesített ruházati cikkek valamennyivel kevesebb profitot tartalmaznak.

Forrás: Investor.hu

Ezzel együtt is azért alapvetően bíztató a helyzet az Inditex számára, jól mutatják ezt a H&M héten bejelentett augusztusi értékesítési adatai, ahol a legalább egy éve nyitva lévő üzletek forgalma 4 százalékkal növekedett az elmúlt hónapok gyengélkedése után. Bár a H&M az Inditex egyik legnagyobb versenytársának számít, az ruházati kereskedelmi iparág javuló kilátásait jól tükrözik a svéd cég augusztusi adatai is, ebből pedig egyértelműen profitálhat az Inditex.

A befektetők is pozitívan értékelték a spanyolok gyorsjelentését, 0,9 százalékos pluszban jár az Inditex árfolyama, ami hozzájárul a spanyol tőzsde felülteljesítéséhez a mai napon.

Az Inditex árfolyama (Madrid)

Forrás: Investor.hu