Színesedik a szállodaipar

Vágólapra másolva!
Mint arról korábban írtunk, a turisztikai ágazat emelkedőben van.
Vágólapra másolva!

Ezt mutatja az a mintegy egymilliárd forint értékű fejlesztés is, amellyel az egerszalóki Mesés Shiraz Hotel büszkélkedhet. A támogatásnak köszönhetően az építmény 20 lakosztállyal és szobával, 2300 négyzetméternyi területtel, szolgáltatói palettája pedig wellness lehetőségekkel bővül. Mindezt a szálloda igazgatója, Szepesi Richárd mondta el az MTI-nek.

Az egymilliárdnak csaknem a felét, 470 millió forintot az Új Széchenyi Terv keretében nyerte el a Mesés Shiraz Hotel. Szepesi Richárd tájékoztatott, a hasznos alapterület 6200 négyzetméterre,a szobák száma 65-re, a fogadható vendégek száma 150-re nő. A fejlesztések eredményeképpen a vendégek 1000 négyzetméteren, 6 különböző medencében vehetnek majd igénybe wellness-szolgáltatásokat. 3000 négyzetméteresre bővítik a kertet, és a gyerekek is megkapják a maguk kis birodalmát az épületen belül.

A tervek szerint decemberre véget érnek a wellnessfeljesztési munkálatok, a teljes beruházást pedig 2014 májusában adják át. A hotel kihasználtsága idén elérte a 75 százalékot, a terület- és szolgáltatásfejlesztés nyomán 9 új munkahely jön létre.

Ezalatt Egerben

A Mesés Shiraz tehát a gyerekeket is új szabadidős helyiség fejlesztésével várja, a közeli Eger belvárosában pedig január óta szép ütemben működik a kifejezetten felnőttbarát Imola Hotel Platán. A honlapján tizenhatos karikát jelző szálloda profilja az a fajta csend és nyugalom, amelyre szülői státuszba lépett felnőtteknek, lássuk be, otthon valóban nincs igazán lehetőségük. Maga a hotel úgy fogalmazza meg filozófiáját, hogy ennek az eltávolodásnak a lényege a kipihent viszontlátás lehetősége: „Nálunk minden felnőtt vendégeinkről szól, hogy felfrissülten visszatérve a mindennapokba újra a gyermekük legyen életük középpontja. A kikapcsolódáshoz vezető úton különleges és személyes figyelemmel, támogató szakértelemmel és a háborítatlan nyugalom megteremtésével kívánunk társa lenni. Reméljük, bizalmába fogadja újszerű törekvésünket.”

Mikó Krisztina projektmenedzser még a januári nyitás kapcsán hangsúlyozta, a hotel szerződéses kapcsolatot alakított ki a Norvég Egészség Pénztárral, valamint a skandináv ország egyik utazási irodájával együttműködésre. Ez utóbbi folyamatosan közvetíti az érdeklődő norvég turisták szállítását Egerbe, akik jellemzően két-három hétre érkeznek a wellnessturizmus észak-magyarországi gyöngyszemébe. Ne feledkezzünk meg a lokalizáció adta előnyökről se: a szálloda gasztroprofilját erősen meghatározza az egri borvidék közelsége is. Ez a programajánlatokban, az arculati design elemekben is megjelenik. Így a vendégek, belföldiek és külföldiek egyaránt, a helyi kulináris és speciálisan egri borélményekkel is gazdagabban térnek haza.

Szálláshely közösségi kattanással

Úgy fest, a szállodaipar hajlik arra, hogy inveszticiónak tekintse a gazdag fantáziát. Érdekességképpen említjük, hogy egy, a mallorcai Magalufban augusztus óta működő hotel például teljes egészében a Twitterre felfűződve alakította ki arculatát. A Sol Wave House Hotel vendégei a #SocialWave hashtaggel bejelentkezve – természetesen a wifiszolgáltatás automatikus és ingyenes – a szálloda Twitter felületén keresztül érintkezhetnek egymással, látják, ha új vendég érkezett, és kapcsolatba is léphetnek vele az épületen belül, de a közösségi méidán keresztül. Demográfiai szempontból természetesen főleg fiatal vendégekről beszélünk, akik biztosan nem zárkóznak el, ha új lehetőséget kapnak arra, hogy megosszák élményeiket a Twitter hatalmas közösségével.

Azért a technofóbok se búsuljanak, a szálloda nagy erőkkel támogatja a háromdimenziós, valós idejű, IRL élményeket. Öt golfpályáján élőben várja vendégeit, a netszörfölésre pedig határozottan életképes alternatíva a flowboarding nevű sport, nagy pumpákból zuhogó vízen. Szigorúan az úgynevezett valóságban. Szóval tényleg nem csak a nerdeké a világ.