Százmilliókat költ reklámra a Twitter

Vágólapra másolva!
Történelme legnagyobb felvásárlását hajthatja végre a Magyarországon is egyre népszerűbb Twitter, miután közel 300-400 millió dollárért veszi meg a MoPub, mobilhirdetésekkel foglalkozó vállalatot. A Twitter célja ezzel a valós idejű hirdetésekben rejlő minél nagyobb potenciál kihasználása, amivel célja, hogy a bevételeit még inkább növelje a nagy jövő előtt álló mobilhirdetési piacon.
Vágólapra másolva!

Komoly felvásárlást hajtott végre a napokban a Twitter, miután 300-400 millió dollár értékben vásárolta fel a MoPub, mobilos hirdetésekkel foglalkozó vállalatot. A MoPub egyik legnagyobb előnye, hogy a reklámokat valós időben tudja elhelyezni a felhasználóknak, így különösen egy élő eseménynél meglehetősen hatékony hirdetési eszközzé válhat a vállalatok számára.

Ahogyan Kevin Weil, a Twitter elnökhelyettese fogalmazott, a mobilos hirdetési piac egyértelműen kulcsfontosságú a cég számára, hiszen az eMarketer által idénre várt 300 millió dolláros bevételeknek közel fele érkezhet ebből a szegmensből. Az pedig, hogy mennyire jó az irány mi sem mutatja jobban, hogy a Facebook is egyre inkább a mobilhirdetések felé tolódik el, amit pedig a befektetők is igencsak díjaznak az elmúlt hónapokban.

Forrás: Investor.hu

A felvásárlás, ami azt illeti a legnagyobb lesz a Twitter történelmében, ami jól jelzi, hogy a vállalat mennyire is komolyan gondolja a tőzsdére való bevezetést. Ahogyan arról már korábban beszámoltunk, a cég akár 10 milliárd dolláros IPO-t is végrehajthat, ám legkorábban csak 2014 elején érkehet a tőzsdére a közösségi média egyik jeles képviselője, melyet hasonló várakozás előz meg, mint a tavaly májusi Facebook bevezetést.

Mi az IPO?

Az angol initial public offering rövidítése, elsődleges tőzsdei kibocsátást jelent. Az IPO az az eljárás, aminek keretében egy zárkörű részvénytársaság részvényei széles körben elérhetővé válnak a tőzsdén keresztül. Általában jegyzési szakasszal kezdődik a folyamat, ahol a kibocsátást szervező befektetési bankok összegyűjtik és összesítik a részvényből vásárolni kívánó befektetők igényeit. A felkínált mennyiség és az ajánlatok alapján kialakuló egyensúlyi ár lesz a jegyzési ár, az IPO-ban résztvevő befektetők ezen az áron kapják meg a részvényeket. A jegyzés lezárultát követően kezdődik meg a tőzsdei kereskedés a részvényekkel, ugyanúgy, mint bármely más, tőzsdére már bevezetett részvénnyel.