Semmi pánik, lassan profitot is termel a Ford

Vágólapra másolva!
Két év múlva már profitot is termelhet Európában a neves amerikai autógyártó, a Ford - véli Stephen Odell, a vállalat európai régiójáért felelős vezetője szerint. A patinás vállalat régóta szenved az európai autópiac mélyrepülésétől, ami dollármilliárdos veszteségeket okozott a számára, ám Odell szerint mintha megállt volna az iparág zsugorodása, és lassú javulás kezdődött el.
Vágólapra másolva!

2015-ben nyereséges lehet a Ford Európában

2015-ben már nyereséges lehet a Ford európai tevékenysége az autógyártó európai régiójáért felelős vezetője szerint. Stephen Odell szerint a társaság már elérte a mélypontot Európában, és innentől már csak felfelé vezet az út - írja a Bloomberg.

Az európai autópiac mélyrepülése miatt a Ford - több versenytársához hasonlóan - jelentős mértékű veszteségeket szenvedett el Európában, ami különösen fájó, mivel az Egyesült Államok után az öreg kontinens a legfontosabb piaca. A második negyedévben a cég 38,1 milliárd dolláros árbevételből 7,6 milliárd dollár származott Európából. Az amerikai autógyártó 810 millió dolláros nettó veszteséget szenvedett el az idei második negyedévben, míg a tavalyi évi teljes veszteség 1,75 milliárd dollárt tett ki.

Forrás: Origo

Az autógyártó júliusban már javított kilátásain, és közölte, hogy a korábban vártnál alacsonyabb lehet az idei veszteségük Európában, így már "csak" 1,8 milliárd dolláros mínusszal kalkulálnak erre az évre a korábban prognosztizált 2 milliárd dollár helyett.

Odell már júliusban is optimizmusának adott hangot, amikor elmondta, hogy nincs szükség további leépítésekre, gyárbezárásokra Európában, mivel az itteni autóipar hamarosan lassú javulásnak indulhat.

Odell véleménye nem áll távol a valóságtól, az utóbbi hónapokban mintha megállt volna az európai autópiac évek óta tartó zsugorodása, és úgy néz ki, hogy az újautó-eladások száma stabilizálódni tud egy rendkívül alacsony szinten (a hivatalos júliusi és augusztusi adatokat szeptember 17-én teszi közzé az ACEA). Az évek óta tartó mélyrepülés oka a 2008-as gazdasági válság, ami visszavetette az európai autóértékesítéseket, mivel jóval kevesebben engedhettek meg maguknak gépjármű-vásárlást.

Forrás: Origo

Így a Ford európai autóértékesítései is folyamatosan csökkentek, az idei második negyedévben 200 ezer autót sem tudtak eladni a kontinensen, holott 2008 elején még 500 ezer fölötti negyedéves értékesítési számokat is fel tudtak mutatni.

Forrás: Origo

Az eredmények javítására rendkívül nagy erőfeszítéseket tesz a Ford a General Motors-hoz hasonlóan. A cég új modelleket dobott piacra, és Odell tájékoztatása szerint további 25 új típus kerülhet az európai szalonokba a következő öt évben.

A Ford ezen túl folyamatosan csökkentette autógyártási tevékenységét az eladhatatlan kapacitások elkerülése érdekében, legutóbb másfél millióval kevesebb autó előállítását jelentették be 2013-ra. A Ford így már csak 2 millió autót fog gyártani Európában, azonban Odell szerint ez a csökkentés még mindig nem elegendő, és továbbra is több autót gyártanak, mint amennyire az embereknek szükségük van.

A General Motors is reménykedik

Nem csak a Ford, hanem az USA legnagyobb autógyártója, a General Motors is kezd egyre optimistább lenni európai működésével kapcsolatban. Karl-Thomas Neumann, az Opelek gyártását végző üzletág vezetője szerint 2016-ban fordulhat a kocka, és akkor kezdhet el profitot termelni Európában a patinás autógyártó.Neumann szintén úgy véli, hogy az európai autópiac mintha elérte volna mélypontját, és megkezdődhet a lassú javulás.