Még több reklámot a Facebookra!

Vágólapra másolva!
Minél több a reklám, annál jobb a Facebooknak az elemzők szerint. Mindez azzal magyarázható, hogy az előttünk álló negyedévekben komoly bővülés mutatkozhat a hirdetési piacon. Az RBC és a JPMorgan elemzői ennek következtében jelentősen megemelték célárukat, hiszen főleg a mobilhirdetési piacon még komoly bevételeket érhet el a cég. Az árfolyam egyelőre az optimista szakértőket igazolja vissza, hiszen az elmúlt napokban soha nem látott szintre ért fel a Facebook.
Vágólapra másolva!

Azok a bizonyos elemzők

Egyre optimistábbak az elemzők a Facebookot illetően, már ami az üzletmenetet, illetve a részvényárfolyamot illeti. Doug Anmuth, a JP Morgan elemzője, valamint Mark Mahaney, az RBC Capital szakértője is úgy véli, a jelenlegi árfolyamhoz képest még jókora szárnyalás várható a következő hónapokban.

JP Morgan: Az elemző a korábbi 44 dolláros célárát emelte 53 dollárra, amit főleg azzal indokolt, hogy az év utolsó hónapjaiban meglehetősen erős aktivitás várható a hirdetési piacon, amiből a cég is profitálhat. Doug Anmuth továbbá hozzátette, hogy a cég egyre nagyobb figyelmet fordít a mobilpiacra, és véleménye szerint ez a szegmens még komoly növekedés előtt áll.

Ahogyan az elemző fogalmazott, az év utolsó negyedévében már a mobilhirdetési bevételek több mint 50 százalékos arányt képviselnek majd a teljes bevételeken belül. Ráadásul ez az arány 2014-re csak fokozódni fog, és egészen 60 százalékig is elmehet az elemző szerint. Ahogyan arról az Investor.hu keretein belül már többször is beszámoltunk, a Facebook valóban egyre nagyobb erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy a mobilhirdetési piacon domináns szereplővé váljon, de a TV-hirdetések piacára is betörne a technológiai cég.

Forrás: Investor.hu

RBC Capital: Itt az elemző 40 dollárról emelt célárat, nagyjából a JP Morgan célárával egyező szintre, 52 dollárra. Mark Mahaney szerint a Facebook meglehetősen erős szereplővé kezd válni a hirdetési piacon, ráadásul több vállalat is azt tervezi, hogy a következő 12 hónapban még inkább elmélyíti kapcsolatát Marc Zuckerberg cégével. Ebből pedig természetesen jelentősen profitálhat a Facebook.

Az árfolyam őket igazolja

Bár a héten a technológia szektor megszállottjai feltehetően az Apple keddi "nagy termékbemutatójával" voltak elfoglalva, a Facebook eközben valóssággal szárnyalt a tőzsdén, és olyan szintre emelkedett annak árfolyama, ahol még korábban sosem járt. Ugyanis a 2012 májusi tőzsdei bevezetés napján még 45 dolláron is történt kötés, ám ide végül közel másfél évig nem tudott visszakapaszkodni az árfolyam, sőt, még a 33-34 dolláros szintet sem nagyon tudta meghaladni.

Most azonban szédületes szárnyalást mutat a papír, és hiába mondta el a vállalatértékelés alfájának és omegájának tartott Aswath Damodaran, hogy komoly árfolyamesés várható, a papírok egyelőre csak nem akarják lefelé venni az irányt. Sőt, köszönhetően a kedvező elemzői véleményeknek akár újabb történelmi csúcsokat is elérhet a Facebook.

A Facebook árfolyama (Nasdaq)

Forrás: Investor.hu