A csillagos ég szabhat határt a Boeingnek

Vágólapra másolva!
Felpörgetné 787-eseinek gyártását a Boeing, miután az év első részében több tényező, köztük az akkumulátorprobléma is hátráltatta zászlóshajójának fejlesztését. Eddig már közel 150 milliárd dollár értékű  Dreamlinerre érkezett megrendelés, vagyis a cég eredményessége szempontjából sem mindegy, hogy milyen gyorsan gördülnek ki a hangárokból a gépek. Az elemzők meglehetősen optimisták a cég részvényével kapcsolatban, amely idén már több mint 50 százalékot szárnyalt a New York-i tőzsdén.
Vágólapra másolva!

Felpörgetné a 787-es Dreamliner-gyártást a Boeing

Már ma elindulhat első tesztútjára a Boeing egyik zászlóshajója, a 787-es Dreamlinerének legújabb változata, ráadásul a vállalat reméli, hogy a jövőben gyorsabb tempóban lesz képes legyártani ezt a típust az elmúlt időszakbeli problémák után.

Ha sikerrel veszi az akadályokat az új 787-9-es, akkor nem hiába gyorsítanának az összeszerelési ütemen, ugyanis már 853 megrendelés érkezett a Dreamlinerekre, összesen 146,5 milliárd dollár értékben, derül ki a Bloomberg Industries előrejelzéséből.

Forrás: investor.hu

A Boeing terveiben az szerepel, hogy év végéig havi 10 Dreamlinert gyártanának, (ennél több még nem készült soha ennyi idő alatt egy szélestörzsű repülőgépből) ráadásul a vezérigazgató, Jim McNerney azt sem tartaná elképzelhetetlennek, hogy a következő 787-es generáció bevezetésénél a kibocsátást mégtovább növelnék.

A piac azt akarja, hogy fokozzuk kibocsátásunk tempóját, de ezt csak akkor tesszük meg, ha biztosítani tudjuk majd termelésünk és ellátási láncunk rekord sebességen való üzemelésének stabilitását, nyilatkozta McNerney a Morgan Stanley Industrials and Autos konferenciáján hétfőn.

A Dreamlinerek gyártásának felpörgetése és az olyan hibák kiküszöbölése, mint amilyen a korábbi akkumulátorprobléma is volt kritikus lesz a Boeing szempontjából, ha fenn akarja tartani bevételi növekedését, mondta el George Ferguson a Bloomberg Industries elemzője.

787-es: a jövő egyik kulcsa

A 787-es program gyorsítása és akadályok nélküli lefolyása pedig még azért is fontos, hogy ne csak a 777-es típus legyen az egyetlen szélestörzsű gépe, melyeket a légitársaságok a hosszú távú utazásokra tudnak használni, tette hozzá Ferguson. Vagyis a Dreamiler kulcsfontosságú a vállalat jövőjére nézve.

Forrás: Boeing

A Boeing egyébként nemcsak a 787-eseket frissíti, de a legjobban fogyó 737-es és 777-es gépeit is megújítja. Kereslet pedig továbbra is van a gépek iránt, például a Lufthansa várhatóan a héten jelenti be, hogy bevásárol, többek között a 777-es új változatából is.

Ráadásul a Boeing számításai szerint a következő két évtizedben nem kevesebb, mint 35 ezer darab új repülőgépre lesz szükség globálisan. Elsősorban a fejlődő piacok, főleg Kína fogják húzni az iparágat, a világ legnépesebb országában 5500 utasszállító gépet állíthatnak majd hadrendbe a következő 20 évben.

Elemzői optimizmus uralkodik

A szakértők pedig elég optimisták a Boeing részvényeivel kapcsolatban. A Bloomberg adatbázisában szereplő 27 elemzői ajánlás közül mindössze 6 olyan van, ami semleges a részvénnyel kapcsolatban, míg az összes többi vételi, vagy felülteljesítő ajánlást fogalmaz meg, vagyis egyetlen olyan sincs, ami negatív lenne a papírral kapcsolatban.

Forrás: investor.hu

Tegnap két elemző is megemelte célárát a Boeing papírokra vonatkozóan, aminek hatására majdnem 4 százalékkal emelkedett az árfolyam 115 dollárra. A Drexel elemzője 130 dolláros célárral jött ki, míg a Sterne, Agee & Leach szakértője 164 dolláros árfolyamot tart reálisnak.

A Boeing árfolyama (NYSE)

Forrás: investor.hu