Elege lett a szenvedésből a Lufthansának

Vágólapra másolva!
Jelentős fordulatot ért el a Lufthansa Európán belüli utasforgalmát illetően, jelentette ki a társaság értékesítési vezetője egy céges rendezvényen. A német légitársaság már csak a profitot termelő útvonalakra koncentrál, míg működésének újrastrukturálásával a fapados részlegébe helyezi át a nem nyereségesen fenntartott járatait, abban a reményben, hogy az képes lesz eredményesen működtetni azokat.
Vágólapra másolva!

Fordulópontnál a Lufthansa?

Kedvező fordulatot sikerült elérnie a Lufthansának az európai légipiacon, nyilatkozta a társaság értékesítési vezetője egy céges rendezvényen. Goetz Ahmelmann azt is elmondta, hogy a Frankfurton vagy Münchenen keresztülmenő forgalommal már pénzt termelt a vállalat, bár több konkrétumot nem árult el ezzel kapcsolatban.

A Lufthansa egyébként már csak a nyereséget termelő útvonalakra koncentrál, emellett pedig nagy költségcsökkentési program végrehajtásával is próbálja javítani az eredményességét. A megszorításoktól azt várja a társaság, hogy 2015-re 2,3 milliárd euróra növeljék a működési profitjukat. Idén a Blommberg elemzői konszenzusa 961 millió eurós eredményt vár.

Forrás: Bloomberg, Investor.hu

A Lufthansa európai utasforgalmában javulást tudott elérni, annak köszönhetően, hogy régiós útvonalain csökkentette repülői számát, ugyanakkor nagyobb befogadóképességű gépekkel üzemelt, növelve a hatékonyságot, mondta el a társaság vezérigazgatója, Christoph Franz. Franz egyébként szeptember 16-án jelentette be, hogy elhagyja majd a társaságot, ha jövő májusban lejár mandátuma, és a svájci gyógyszermamuthoz, a Roche-hoz teszi át székhelyét, ahol az elnöki székbe ül majd be.

Franz szerint 2015 után is tovább kell folytatni a profitabilitás növelése miatt megkezdett programot. A cél ugyanis, hogy a növekedést mutató piacokon a Lufthansának is növekednie kell, különben piaci részt veszít, ami ebben az iparágban különösen fontos.

Forrás: Lufthansa

Több útvonalat kap a fapados ág

Az európai útvonalak teljes újrastrukturálása után a Germanwings, a Lufthansa fapados leánya fogja kezelni az összes, Frankfurton és Münchenen (ahol az európai utasforgalmának háromnegyede fut keresztül) kívüli európai utakat. Ugyanis az e két fontos német központon kívüli működésből csaknem 1 milliárd eurós veszteség keletkezett az elmúlt 10 év alatt, közölte a Germanwings működésért felelős vezetője.

Ugyanakkor a fapados társaságnál azt a célt tűzték ki, hogy 2015-re már nyereségesen fognak működni. Jobb kapacitással szeretnének majd működni az átvett útvonalakon, mint ahogyan azt a Lufthansa tette, valamint azt is várják, hogy a kiegészítő szolgáltatásokból származó bevételek is növekedni fognak.

A Lufthansa egyébként szeptemberben rendelt új, hosszú utazásokra alkalmas széles törzsű gépeket 14 milliárd euró értékben. A flottafiatalítás is része annak, hogy hatékonyabban vegye fel a harcot a közel-keleti és ázsiai vetélytársakkal a nagy távolságú útvonalakon, amelyeken rendszerint nagyobb hasznot érnek a társaságok.

Fontosak a nemzetközi szövetségek

A cég ezek mellett törekszik nemzetközi szövetségek kialakítására is. Bár az Európai Uniós szabályozások megnehezítik a felvásárlásokat és az Európán belüli vegyesvállalatok létrehozását, a nemzetközi együttműködések lehetőséget adnak a kölcsönös előnyök kihasználására. Májusban az Unió áldását adta az A++ transz-atlanti vegyesvállalat működésére, amelyet a Lufthansa, a United Airlines és az Air Canada hozott létre. Emellett a Nippon Airways-szel is hasonló megállapodása van a Németország és Japán közötti utakra vonatkozóan.

De ezzel a Lufthansa még nem fejezte be nemzetközi kapcsolatainak erősítését, ugyanis az Air China-val és a Turkish Airlines-szal is szorosabb együttműködésre törekszik, mondták el a német cég vezetői a Bloombergnek.

A Lufthansa árfolyama június óta tartó csökkenő trendjéből próbálna meg kitörni, mai emelkedésével a fontos 14 eurós szint fölé próbál kerülni a papír.

A Lufthansa árfolyama (Xetra)

Forrás: Bloomberg, Investor.hu