Hőálló volt a H&M

Vágólapra másolva!
Becsábította a forró augusztusi napokon hűvös üzleteibe az embereket a H&M, legalábbis ez derül ki a cég értékesítési adataiból. Ugyanis a júliusi gyengébb eladási számokat követően a nyár utolsó hónapjában újra felpörgött a forgalom, a vásárlók talán épp a nagyobb meleg miatt akartak még több nyári ruhát beakasztani szekrényeikbe. A befektetők pedig megörültek a kedvező hírnek, a részvényárfolyam így pedig mindenkori csúcsán is járt a hétfői kereskedésben.
Vágólapra másolva!

A svéd H&M árfolyama napon belül mindenkori csúcsára ugrott, miután a ruházati cég a várakozásoknál magasabb augusztus havi értékesítési adatokat tett közzé. A legalább egy éve nyitva lévő üzletek forgalma 4 százalékkal emelkedett a nyár utolsó hónapjában, ez pedig tavaly szeptembere óta a legmagasabb havi érték, ráadásul a júliusi 1 százalékos szűkülést követően egy egészségesebb ugrást mutatott be a társaság.

Forrás: investor.hu

A forgalomnövekedés elsősorban a leárazásoknak volt köszönhető, így majd érdekes lesz látni, hogy ez milyen hatással van a cég nyereségességére. A Hennes & Mauritz (H&M) egyébként szeptember 26-án (jövő hét csütörtök) teszi közzé negyedéves gyorsjelentését, míg legfőbb riválisa a Zara márkát is forgalmazó Inditex csoport pedig most szerdán jelent.

Forrás: investor.hu

Az is segíthette az augusztusi eladásokat, hogy Európa szerte igen meleg volt, ami miatt még bevásárolhattak nyári ruhákból az emberek, pedig rendszerint ilyenkor már az őszre készülnek, így általában kevesebb könnyedebb viselet fogy, nyilatkozta a Sydbank elemzője a Bloombergnek.

A forgalmi adó nélküli árbevétel 32 milliárd svéd korona volt a június-augusztusi időszakban a H&M közleménye szerint, ez pedig felülmúlja a Bloomberg elemzői konszenzusának 31,6 milliárd koronás értékét is.

Forrás: H&M

Persze a H&M nem ül a babérjain, még szeptemberben új férfi kollekcióval támad a boltokban, bár kérdéses, hogy ez segít-e abban, hogy tovább pörögjenek az eladások, ugyanis ezek a termékek a magasabb árkategóriába tartoznak majd. Ugyanakkor a magasabb ár, általában nagyobb profitot is jelent, ami pedig nyerő lehet a svéd divatcégnek.

Így nem is csoda, hogy a befektetők igen kedvezően fogadták a megjelent számokat, mindenkori csúcsukra küldve az árfolyamot. Bár azóta valamelyest alábbhagyott a lendület a részvény még mindig 3,5 százalék körüli pluszban áll.

Az H&M árfolyama (Stockholm)

Forrás: investor.hu