Eddig Beyoncé sem segít a szépségipari óriáson

Vágólapra másolva!
Nem úgy alakul eddig a tőzsdei pályafutása a világ egyik legnagyobb szépségipari cégének, a Coty-nak, mint ahogyan azt vélhetően elképzelték. A részvény árfolyama ugyanis júniusi bevezetése óta nem mutat túl acélos teljesítményt, a keddi kereskedésben is még bőven a kezdeti ár alatt található. A többek között Calvin Klein és Beyoncé parfümöket is forgalmazó cég ráadásul nem nyűgözte le a befektetőket június végén záruló üzleti évében elért eredményeivel sem. A jövőben fontos lehet majd a cég számára, hogy a nagyobb növekedést produkáló fejlődő piacokra koncentráljon.
Vágólapra másolva!

Nem szerepel meggyőzően eddigi tőzsdei pályafutása során a világ egyik legnagyobb szépségipari cége, a Coty. A június elején 17,5 dolláros árral a New York-i parkettre lépő papír árfolyama nem mutat eddig túl jó teljesítményt, járt már 12 százalékos mínusznál is, jelenleg 16,5 dollár közelében tartózkodik, ami még mindig több mint 6 százalékkal marad el bevezetési árától.

A Coty árfolyama (NYSE)

Forrás: investor.hu
Forrás: investor.hu

A cég csütörtökön csökkenő veszteségekről számolt be a június végén záródó negyedik negyedévére vonatkozólag, bár igaz, hogy az egy évvel korábbi eredményeket egyszeri jelentős leírási tételek terhelték. A teljes üzleti évben a bevételek csak minimálisan emelkedtek, de a nettó eredmény újra a pozitív tartományba váltott a tavalyi évi nagyobb veszteség után. Egyébként ez volt a vállalat első gyorsjelentése, amióta tőzsdére lépett.

Forrás: investor.hu
Forrás: investor.hu

A cég már kedden figyelmeztetett, hogy a szeptember végével záruló első üzleti negyedévében kisebb bevételt vár, mint a megelőző év hasonló időszakában, mivel az elmúlt néhány hónapban az amerikai és az európai szépségpiac növekedése alábbhagyott.

A többek között Calvin Klein és Beyoncé parfümöket is forgalmazó cég, hosszabb időtávon azt várja, hogy a fejlődő országokban szélesedő középosztály segíti majd eladásainak felpörgetését. Ennek érdekében a Coty tervezi is, hogy Ázsiában és Latin-Amerikában terjeszkedik, ezzel növelve top márkáinak eladásait. A Coty bevételeinek jelenleg még csak 11 százaléka származik az ázsiai piacról, vagyis van még tér bőven a fejlődésre.

Forrás: Flaunt.com
Forrás: Flaunt.com