Fejre állt a Volkswagen

Vágólapra másolva!
Megtört a Volkswagen lendülete, mióta a német Manager Magazin megszellőztette, hogy a legnagyobb európai autógyártó állítólag nem tudja teljesíteni 2015-ös célkitűzéseit. Ezt követően hiába védekezett a társaság, hogy szó sincs a tervek módosításárók, az árfolyam mégsem tért vissza az addig megszokott kerékvágásba.
Vágólapra másolva!

A német Manager Magazin állítása szerint a Volkswagen elvétheti a 2015-ös profitcéljait, mivel a legnagyobb európai autógyártó növekedésének lassulásával és költségeinek megugrásával nézhet szembe. A Volkswagennél nem hagyták annyiban a megjelenteket, közleményükben hivatalosan is cáfolták a Manager Magazinban megjelenteket.

A tegnap megjelent hírre a Volkswagen árfolyama meredek csökkenésbe kezdett, amin még a társaság szűkszavú cáfoló közleménye sem nagyon tudott változtatni. A befektetőket jól láthatóan nem sikerült megnyugtatni, hiszen ma is kisebb lejtmenetben található a papír.

A Volkswagen árfolyama szempontjából nem jött az elmúlt két nap, hiszen a részvény már ismét az év elején felállított történelmi csúcsot kezdte volna el ostromolni. Azonban nem sokkal a kulcsszint alatt dél felé vette az irányt a papír, és az 50 napos mozgóátlag alá benézve, már az emelkedő trendvonalat teszteli az árfolyam. Ennek eleste esetén akár a 168 eurós szinte közelében lévő 200 napos mozgóátlagot is meglátogathatja a Volkswagen.

A Volkswagen árfolyama (Xetra)

Forrás: Investor.hu

A német autógyártó a nemrégiben megtartott befektetői napon mutatta be közép- és hosszabbtávú terveit. Ezek szerint a Volkswagen 50,2 milliárd eurónyi összeget fordítana 2015-ig az autógyártással foglalkozó egységére, annak érdekében, hogy 2018-ig megelőzze a General Motorst, illetve a Toyotát, ezzel átvéve a világ vezető autógyártója címet. Erre pedig minden esélye megvan a Volkswagennek a széles palettán mozgó termékkínálata révén.

Forrás: Volkswagen

A Volkswagen azonban nem csak mennyiséget tartaná szem előtt, hanem a nyereségességet is. A profitabilitás terén szinte minden egyes márka jelentős javulás elé néz a menedzsment várakozásai szerint. Az alapmárkák üzemi eredményhányada egyaránt 5-8 százalék lehet a vezetők szerint, ugyanakkor a vezetés konkrét határidőt nem szabott a teljesüléshez. Ezzel szemben a prémium autók, mint a Porsche vagy a Bentley továbbra is kétszámjegyű margint mutathat majd fel.

Forrás: Volkswagen, Investor.hu

Ugyanakkor korántsem lesz könnyű dolga a Volkswagennek, a társaság pénzügyi vezetője Hans Dieter Poetsch szerint közel sincs vége még az európai autópiac vesszőfutásának. Poetsch úgy véli, hogy az autók iránti kereslet még jó ideig alacsony szinten maradhat, hiszen a nem túl rózsás makrogazdasági helyzet egyelőre még távol tartja a piactól a vásárlókat. A vezető szerint pedig ez a jelenség nem csak most érezteti hatását, hanem a következő évek teljesítményét is jelentősen befolyásolhatja majd. A német gyártó így további költségcsökkentéseket hajt végre a következő években, valamint a hatékonyság elvének figyelembevételével a folyamatos belső átalakítások is szerves részét képezik majd az előttük álló éveknek.

Ambiciózus tervekkel rendelkezik az elektromos- és a hibrid autók terén is a Volkswagen. A társaság nem szeretne lemaradni e területen sem, ezért az elkövetkezendő években 40 féle modellel jelenne meg a piacon. Ezzel a német autógyártónak egyik legnagyobb versenytárásával, a GM-mel, és a szektor legnagyobb úttörőjével a Teslával kellene felvennie a versenyt.

Frankfurti autószalon, Volkswagen Fotó: Kismartoni András - Origo