Főszerepet kaphat a Maserati a Fiatnál

Vágólapra másolva!
Eurómilliárdos beruházást fog végrehajtani a Fiat egyik központi gyárában, a méltán híres Mirafioriban, ahol egy új Maserati modell gyártása fog megkezdődni jövőre. Az olasz autógyártó így próbál javítani eredményein a Maseratik eladásának felpörgetése révén, melyen túl Olaszországot tenné a prémium autógyártás központjává.
Vágólapra másolva!

Növelné olaszországi jelenlétét a patinás Fiat autógyártó, mely azt a célt tűzte ki maga elé, hogy rövid időn belül az anyaország lesz a prémium autógyártásának az elsőszámú központja. A Fiat nagyobb hangsúlyt kíván fektetni az általa, többnyire exportra gyártott Alfa Romeo, Maserati és Jeep márkák előállítására Olaszországban - írja a Financial Times.

Ennek érdekében 1 milliárd eurós beruházást fognak végrehajtani mirafiori gyárukban, mely a cég központjának városában, Torinóban található. A beruházás 2014-es megvalósítása után a prémium kategóriás Maserati sportautók új modelljének gyártása válik lehetővé az egységnél. Az új Maserati SUV értékesítése 2015-től kezdődhet meg, és a cég azt reméli az új modelltől, hogy segít felpörgetni a Maserati autók értékesítési számait. A Fiat csupán 6 ezret adott el ebből a típusból tavaly, és ezt a számot 50 ezerre kívánja növelni 2015 végére.

A beruházás rendkívül jó hír a cég torinói gyárából korábban elbocsátott, közel 5500 dolgozó számára, akik lassan három éve várnak a régebben beígért fejlesztések megindulására. A szakszervezetekkel kötött egyezség révén a korábbi alkalmazottak legtöbbjét visszaveheti a Fiat.

A mirafiori gyárban 300 ezer gépjármű gördül le a futószallagokról évente, ezért kiemelt fontosságúnak számít a cégnek és az olasz államnak egyaránt. A kormány és a szakszervezetek az utóbbi időben aggódva követték az ottani fejleményeket, és attól tartottak, hogy a Fiat az Egyesült Államokba helyezi át gyártásának nagy részét.

A Fiat elsősorban a prémiumautók exportjának felpörgetése révén kívánja javítani eredményeit, miután az elmúlt években a cég nagyobb veszteségeket szenvedett el Európában az európai autópiac pocsék teljesítménye miatt. Az idei második negyedévben 98 millió eurós üzemi veszteséget ért el a régióban, ami viszont némileg alacsonyabb az egy évvel korábbi 138 millió eurós mínusznál.

Az öreg kontinens autóértékesítései hónapról hónapra csökkennek, és már csak 10-11 millió darab újautót tudnak havonta eladni az autógyártók egy év alatt (szemben az amerikai16 millió darabos értékesítéssel). Az európai autópiac viszont mintha a halvány javulás jeleit mutatná, mivel a zsugorodása lassan megáll, amit a Fiat is szeretne kihasználni.

Forrás: Origo
A Fiat részvényei délelőtt másfél százalékos pluszban forognak Milánóban. A papírok ebben az évben remek teljesítményt mutatnak, mivel az év eleji 4 euró alatti szintekről nagyobb menetelésbe kezdtek, és augusztusban két és féléves csúcson is megfordultak.

Fiat árfolyama (Milánó)

Forrás: Origo