Brutális mennyiségű iPhone-t adtak el

Vágólapra másolva!
Egy hétvége alatt 9 millió iPhone-t adtak el, jelentette be az amerikai technológiai óriás a tengerentúli piacnyitás előtt, a menedzsment ráadásul pozitív jelzést adott a bevételek alakulásáról is. A részvény 4 százalékos pluszba ugrott a kereskedés kezdete előtt.Frissítés: a részvény végül 6 százalékos emelkedéssel 496 dolláron indította a kereskedést.Forrás: Apple 
Vágólapra másolva!

Hatalmas iPhone-robbanás

9 millió új iPhone-t értékesített az Apple az elmúlt hétvégén, amivel új csúcsot állított fel az iPhone-ok kezdő hétvégéinek sorában. Az értékesítési adatot az Apple tette az imént közzé, hozzátéve, hogy a múlt szerdán publikált új operációs rendsze, az iOs7 már több mint 200 millió Apple készüléken - iPhone-on, iPaden, iPodon - fut a világban, ezzel pedig mobil operációs rendszer legjobban startoló verziójává avanzsált.

Az értékesítési adatok hatalmas pozitív meglepetést okoztak, hiszen az elemzői várakozások 5 és 7,75 millió darab között szóródtak. Az első hétvége adatát jelentős figyelem övezi, hiszen ebből egészen jól lehet következtetni az éppen piacra dobott új modellek népszerűségére. Nagyjából egy évvel ezelőtt, az iPhone 5 első hétvégéjén 5 millió új telefont értékesített a cég, ehhez képest tehát igen nagy növekedést láthatunk az értékesítésben.

Forrás: Investor.hu

Kezeljük óvatosan!

Érdemes persze azt is hozzátenni, hogy az Apple az iPhone története során először két teljesen különböző modellt mutatott be az iPhone 5S és 5C formájában az egyébként váratlanul kevés érdekességet hozó bemutatóján két hete. Ez minden bizonnyal az értékesítésekre is hatást gyakorolt, hiszen a hajszálnyival olcsóbban értékesített, színes műanyag burkolattal ellátott 5C modell más célközönséget célozhat meg, mint a továbbra is a csúcsok csúcsára árazott zászlóshajó, az iPhone 5S.

Bár az Apple ilyen részletes számokat nem tesz közzé, sejtésünk szerint a 9 milliós eladásokban valószínűleg az 5C modell dominál, főként mivel a hírek szerint az 5S modellből a legtöbb mobilszolgáltató rendkívül kicsi készletet kapott csak (főként a kínálatban először megjelent "arany" - valójában pezsgő - színű modellből lehet csak elvétve találni a szolgáltatóknál).

Az iPhone 5C ráadásul a tavaly bemutatott iPhone 5-öt "ütötte ki" a kínálatból, ennek a modellnek a helyére kerül a palettára lényegében azonos műszaki tartalommal, de megújult külsővel. A most közzétett 9 milliós adat tehát csak akkor lenne összehasonlítható a tavalyi vagy azelőtti induló hétvégék számaival, ha minden korábbi adathoz hozzáadnánk az akkori egy évvel korábbi modell értékesítéseit is (bár ez sem teljesen korrekt, hiszen az 5C mégis csak "új" modell, nem egy egyéves változat).

Szintén torzítja valamelyest a statiszikákat, vagy legalábbis nehezen összehasonlíthatóvá teszi a friss számot a tavalyival, hogy ezúttal már a legelső naptól kezdve árusították Kínában az új iPhone-okat, míg 2012-ben csak később indult el az értékesítés Kínában. A 9 milliós adatban tehát az újabb jelentős piac is szerepelhet, ráadásul a kínai fogyasztók is valószínűleg inkább a valamivel olcsóbb, színes készülékekhez vonzódhatnak.

Érdekes módon a Localitycs nevű online marketingcég szerint a hirdetéseiken lényegesen nagyobb forgalmat regisztrálnak iPhone 5S készülékekről, mint iPhone 5C-ről, előbbi a teljes amerikai mobilinternetes forgalom valamivel több mint 1 százalékát teszi ki, míg utóbbi csupán 0,3-0,4 százalékot. Érdemes persze hozzátenni, hogy rendkívül megbízhatatlan statisztika ez, hiszen egyetlen hirdetési cég forgalmából igyekszik a teljes piacra következtetést levonni, de a fenti sejtésünkkel így is látványosan ellentétes az üzenete.

Az iPhone 5S és 5C arányára az eladásokban csak a harmadik negyedéves gyorsjelentésből következtethetünk majd legalább hozzávetőlegesen, hiszen az eladott készülékek átlagos ára legalábbis utal majd arra, hogy az olcsóbb vagy a drágább modellek vitték-e a prímet az eladásokban. Az elmúlt negyedévben, az átlagár látványosan esett, ahogy az eladott termékek között megnőtt a korábbi, olcsóbban értékesített modellek aránya, részben valószínűleg az új modellre váró fogyasztók miatt.

Forrás: Investor.hu

A nyitó hétvége adatai minden esetre azt sejtetik, hogy akár új csúcsot is elérhet az Apple, legalábbis a harmadik naptári negyedéveket összehasonlítva, ami 30 milliós, vagy akár afölötti eladást sejtet (a negyedik negyedév a karácsonyi szezon miatt hagyományosan nagyon erős az iPhone-eladások terén).

Forrás: Investor.hu

Javított a várakozásokon is az Apple

A kedvező iPhone-eladásokkal párhuzamosan a menedzsment javított bevételi előrejelzésén is, a szeptember végén záruló negyedévben Tim Cookék szerint a bevétel a korábban jelzett 34-37 milliárd dolláros sáv felső széléhez lehet majd közel. A Bloomberg szerint az elemzői konszenzus 36,1 milliárd dollárról szólt, így ez is pozitív meglepetést jelent a befektetők számára.

Forrás: Investor.hu

Az Apple árfolyama több mint 4 százalékot emelkedett a nyitás előtti kereskedésben, és az új iPhone-ok bejelentése óta nem látott szintre, 490 dollár közelébe ugrott.

Az Apple árfolyama (Nasdaq)

Forrás: Bloomberg, Investor.hu