13 napra leáll a Ford romániai autógyára októberben, mivel a cég szerint gyenge a kereslet Európában az autók iránt. Hasonló lépésre kényszerült már egyébként szeptemberben is a társaság, akkor egy hétig szünetelt a munka craoivai üzemben.
A Ford még 2008-ban szerezte meg a román gyárat, ahol naponta 370 autót és ezer autómotort gyártanak. A vállalat ebben az évben kezdte meg a B-Max típusú autók készítését Romániában – számolt be a Reuters. Főként a német, az olasz, a spanyol és a francia piacra exportálják az itt gyártott gépkocsikat.
A Ford helyi szóvivője szerint az intézkedés csak időleges, és bíznak abban, hogy Európában az autók iránti kereslet javulni fog. Ana Maria Timis azt is hozzátette, hogy a novemberi/decemberi termelést majd az akkori folyamatoktól teszik függővé.
A héten jelentek meg európai autóértékesítési számok, melyek nem lettek túl acélosak. Augusztusban éves szinten 5 százalékot esett az eladott autók száma.
A versenytársakhoz képest azonban nem szerepelt rosszul a Ford, ugyanis csak 1,5 százalékos csökkenést hozott össze. A Peugeot például 17,3 százalékot.
A Ford gyára 2500 főt alkalmaz, akinek a fele vesz részt a gyártásban. Annak ellenére, hogy nem kell dolgozniuk, a fizetésük 80 százalékát megkapják a Reuters szerint.
Mint ismeretes, a Ford júliusban javított az európai operációra vonatkozó prognózisán, az adózás előtti veszteség 2 milliárd dollár helyett csak 1,8 milliárd dollár lesz. A társaság ugyanakkor már két üzemet bezárt a kontinensen.