Megjött az új Kindle Fire
Új, gyorsabb táblagéppel jelentkezik szerdán az Amazon. A Kindle Fire HDX alapverziója árban alámegy az Apple és a Samsung termékeinek is, mivel a társaság inkább a kapcsolódó szolgáltatásokon szeretne több bevételt elérni.
A Fire HDX 7 inches verziója 229 dollártól indul, míg a 8,9 inches verziót 379 dollárért fogják árulni, de 4G-s csatlakozással 100 dollárral többe kerülnek majd a gépek. Összehasonlítás képpen az iPad Mini 329 dollártól, míg a Samsung Galaxy Tab 299 dollártól indul.
Az Amazon több újítással frissítette a Fire-t. Például jobb a képminőség, gyorsabb processzor dolgozik benne és könnyebb is, mint elődje. Ezzel a videójáték élmény is nagyobb az új készüléken, ami azért fontos, mert a játékletöltések mennek az egyik legjobban az alkalmazás letöltések közül. Egy másik érdekes újítás, hogy egy „pánikgomb” (Mayday) is helyet kap a készüléken, amivel segítséget kérhet a felhasználó, méghozzá videón keresztül.
Amazon táblagépekből egyébként 1,55 millió darabot adtak el az idei második negyedévben a Canalys becslései szerint. Ezzel 4,5 százalékot hasít ki magának a globális tabletpiacból, ahol az Apple 40 százalék feletti részesedéssel vezet, a Samsung pedig 21,6 százalékkal áll a második helyen. Bár ezeket nehéz pontosan megmondani, mivel nem minden cég közöl hivatalos adatokat eladási számaikról. Az Amazon például rendszerint nem közöl túl sok számot működéséről.
Mindazonáltal, ha hiszünk a Canalys-nak, akkor az Amazon egy év leforgása alatt több mint háromszorozta táblagép eladásait, ami igencsak szép teljesítmény tőle.
Tartósan kellene profitot termelni
„Akkor akarunk pénzt keresni, amikor az emberek a készülékeinket használják, nem pedig amikor megveszik”, mondta el a társaság vezérigazgatója. Utalva ezzel arra, hogy a film, zene, könyv vagy egyéb tartalmak eladásával csinálnának nyereséget.
Bár ez az utóbbi időszakban nem, vagy csak elég nehezen ment, ugyanis második negyedévében is veszteséget termelt a társaság, pedig árbevétele folyamatosan növekszik. Ennek részben az a magyarázata, hogy a társaság rendszeresen ajánl olyan termékeket vagy szolgáltatásokat ügyfelei számára, amiken veszteséget realizál vagy költségszinten adja el, azért hogy ezzel növelje ügyfelei elkötelezettségét.
A második negyedéves jelentésében arról számolt be a társaság, hogy éves szinten 47 százalékkal nőttek a technológiára és tartalomra fordított kiadások, főleg azért, mert fejlesztették a felhő alapú szolgáltatásokat, bővítették a videó tartalmat. De az új Kindle-fejlesztések is hatással voltak arra, hogy az üzemi eredményhányad csökkent.
Az Amazon árfolyama (Nasdaq)