A tőzsdére menekül a Chrysler részvényese

Vágólapra másolva!
Benyújtotta a Chrysler a tőzsdei bevezetéshez szükséges dokumentumokat, jelentette be tegnap este a cég vezérigazgatója, Sergio Marchinonne. A Chryslerben 41,5 százalékos részesedéssel rendelkező szakszervezet így piac segítségével tudhatja meg a pontos árat, amennyit a részvények eladásáért kapni szeretne. Az összes részvényért harcoló Fiat számára így sok időt vehet igénybe, mire minden részvényt megszereznek.
Vágólapra másolva!

Már nem sokat kell várni arra, hogy Chrysler részvényekkel kereskedhessünk, a cég ugyanis benyújtotta a tőzsdei bevezetéshez szükséges dokumentumokat az amerikai tőzsdefelügyelethez. Ezzel egy lépéssel közelebb kerül a Fiat ahhoz, hogy megszerezze azt a 41 százalékos tulajdoni hányadot, amelyet jelenleg az amerikai autóipari munkások szakszervezete (VEBA) birtokol.

Ahogyan arról korábban már beszámoltunk, a Chrysler végül azért kerülhet a tőzsdére, mert a VEBA és a Fiat képtelen dűlőre jutni a szakszervezet részvénypakkjának eladási árát illetően. A Fiat ugyanis régóta szeretné teljesen irányítás alá vonni a céget, nem titkoltan azzal a szándékkal, hogy javítsa nyereségességét a kiválóan teljesítő amerikai autópiacon.

Az IPO így valamelyest kedvezőtlen fejlemény a Fiat számára, mivel a társaságnak így még jó ideig várnia kell a két cég egyesítésére. Ezzel együtt persze az is igaz, hogy a szakszervezet is könnyen pórul járhat, hiszen ha az IPO-nál kialakuló ár alacsonyabb, mint várták, akkor olcsóbban is megválhatnak a papíroktól. A Fiat szerint egyébként a Chrysler értéke megközelítőleg 4,2 milliárd dollár, ám a VEBA úgy véli, 10,3 milliárd dollárt is ér az amerikai gyártó.

Hogy a végül mennyire értékeli a piac a céget, azt egyelőre meglehetősen nehéz megítélni, hiszen ez több tényezőtől is függhet, ráadásul az aktuális piaci hangulat is erősen befolyásolhatja a Chrysler létrejövő tőzsdei értékét. Ami viszont biztos, hogy az IPO lebonyolításában a JPMorgan vesz majd részt, a VEBA pedig valamennyi részvényétől megszabadul majd a tőzsdén, így a Fiat végül teljes tulajdonossá is válhat, feltéve, hogy nem alakul ki túl magas ár az olaszok számára.

A Fiat árfolyama (Milánó)

Forrás: Bloomberg