A Lufthansának Airbus és Boeing is kell

Vágólapra másolva!
14 milliárd dollárért Boeing és Airbus gépeket is vehet majd a Lufthansa az ügyet ismerő források szerint, míg a hivatalos bejelentés a hét második felében várható, írja a Bloomberg. Az, hogy nem egy gyártó mellett kötelezné el magát a német légitársaság nagyobb rugalmasságot biztosítnana neki, amivel javíthatja majd akár kapacitásainak kihasználságát is.
Vágólapra másolva!

Boeing és Airbus is kell a Lufthansának

Akár 14 milliárd dollárért is vehet Boeing és Airbus repülőgépeket is a Lufthansa, legalábbis az ügyet ismerő források erről számoltak be a Bloombergnek. Korábban arról szóltak a hírek, hogy 10 milliárd dolláros bevásárlásra készül a német légitársaság, és 50 darab széles törzsű (leginkább hosszabb utazásra alkalmas) gépeket fog venni, de akkor még nem lehetett tudni, hogy melyik gyártót részesíti előnyben a cég.

Az, hogy nem csak egy gyártó mellett kötelezi el magát a vállalat, nagyobb rugalmasságot biztosít a Lufthansának, és talán még jobb feltételeket is ki tud csikarni magának a német cég. Az ügyletet a hét második felében jelenthetik be hivatalosan a felek az egyik forrás szerint. A Lufthansától annyit mondtak el a Bloombergnek, hogy még nem született hivatalos döntés a flotta megújításával kapcsolatban, arra az igazgatóságnak is rá kell bólintania.

Az Airbus A350-es típusa 300-350 utas befogadására alkalmas, míg a Boeing 777-esének felújított változata pedig 350-400 utast tud szállítani, vagyis, ha úgy alakul a Lufthansának lehetősége lesz úgy variálni repülőit, hogy mindig a legjobb kihasználtságot érje el.

A Boeing új gépének bemutatója a novemberi Dubai Airshow-n várható, míg először valószínűleg 2020 környékén emelkedhetnek a magasba az első 777X jelzésű repülők. Az elmúlt években az európai légitársaságok, igen komoly mennyiségű új megrendeléssel jelentek meg, hogy lecseréljék az öregedő nem túl hatékony fogyasztású gépeiket.

Forrás: Boeing

Ez egyrészről kényszerű lépés is volt, hiszen a feltörekvő piaci szereplők, elsősorban a közel-keleti légitársaságok egyre nagyobb versenyt támasztottak, így az európai cégeknek a kontinens gazdasági pangása ellenére is beruházniuk kellett.

Szenved idén a Lufthansa

A Lufthansa árfolyama bár tavaly júliustól szép emelkedésbe kezdett, azonban idén május végétől, egy közel 20 százalékos zuhanórepülésben van. Sajnos az augusztus elején megjelenő második negyedéves gyorsjelentése is inkább ráerősített a csökkenő trendre, mivel mind árbevétel, működési eredmény, és nettó profit soron is alacsonyabb számokat publikált az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest.

Forrás: investor.hu

Habár igaz, hogy az átstrukturálási költségek és egyéb egyszeri tételektől tisztított működési eredmény 438 millió euróra növekedett az előző évi 269 millióról. A "Score" névre keresztelt költségcsökkentési programtól pedig azt várja a társaság, hogy az 3 év alatt akár 2,71 milliárd euróval is emelheti működési profitját.

Ugyanakkor kérdéses, hogy ez megvalósulhat-e, mivel az idei évre vonatkozóan a vezetőség a programtól csak 740 millió eurós eredményjavító hatást vár, pedig áprilisban még akár 954 millió eurós értéket sem tartottak elképzelhetetlennek. Az sem biztató, hogy a rendszerint magasabb jövedelmezőségű első osztályú- és business osztályú jegyek részesedése közel 3 százalékkal csökkent az értékesítésekből.

A Lufthansa árfolyama (Xetra)

Forrás: investor.hu