Az öt projekt közül már folyamatban van a Gyoma-Békéscsaba-Lökösháza közti nemzetközi korridor építése. Mellette zöld jelzést kapott az M44-es autóút valamennyi kivitelezési munkálata. Végre sor kerül a 47-es főút felújítására Békéscsaba és Orosháza között: az út szélesebb lesz, és 11,5 tonnáig bírja majd a terhelést. Románia felé határátkelőket nyitnak Gesztnél és Dombegyháznál. A 47-es főúton egyben Békéscsaba és Orosháza között kiiktatnak két veszélyes kanyart, az M44-es fejlesztésénél az érintett városokban az autóúthoz korszerű csomóponti rácsatlakozásokat építenek.
Valamennyi projekt gyorsabban megközelíthetőbbé teszi a megyét, felpezsdíti gazdasági folyamatait. Mint Dobókői György, a kormányhivatal közlekedési felügyelőségének igazgatója hozzátette, az öt közlekedési fejlesztéshez kapcsolódóan számos békési városban jönnek létre beruházások: Gyomán már épül a vasúti aluljáró, Mezőberényben a felüljáró, Békéscsabán a Szerdahelyi úti aluljáró. Ugyanitt hamarosan elkezdődhet a jaminai városrészbe vezető közúti híd négysávosra szélesítése és Kétegyházán a új kerékpáros aluljáró építése. Minden vasúti fejlesztés előtt álló településen megújulnak az állomások, új kerékpár- és gyalogos utak épülnek.