A csapból is a sör folyik majd Brazíliában

Vágólapra másolva!
330 millió dollárral is megdobhatja a söreladásokat a jövő évi labdarúgó világbajnokság Brazíliában. Persze nem csak a rendező országban fogy fokozott mennyiségben a sör az esemény ideje alatt, általában a résztvevő nemzeteknél is igen sok alkohol talál gazdára. Ez pedig jó kilátásokat jelent a nagy sörgyártóknak, elsősorban a világ legnagyobb sörös cégének, az AB Inbevnek.
Vágólapra másolva!

A jövő évi brazil labdarúgó világbajnokság igencsak megnyomhatja majd a sörfogyasztást a rendező országban, amiből a gyártó cégek is szépen profitálhatnak majd. A brazíliai söreladások 330 millió dolláros lökést kaphatnak a Bernstein elemzőcég számítása szerint.

A szurkolók milliói torkán lecsúszó sör éves szinten 3 százalékkal dobja majd meg az értékesítéseket, amit a Bernstein "szamba focivébé hatásnak" nevez. Tovább emelheti az elfogyasztott mennyiséget, ha a hazai csapat sokáig menetel. Ellenben, ha ideje korán kiesne a csapat, az valószínűleg meglátszana a sörök iránti keresletben is. Eddig már közel 3,3 millió jegyet adtak el a rendezvényre, aminek népszerűségét az is fokozza, hogy a helyi diákok, vagy 60 éven felettiek akár már 15 dollárért (kb. 3500 forint) is megnézhetnek majd bizonyos meccseket.

A múltbeli adatok alapján a világbajnokság házigazdáinál mért éves, átlagos sörfogyasztást 1,7 százalékkal növeli az esemény, szemben az Európa-bajnokság 1,1 százalékos hatásával.

Forrás: AB Inbev

Az olyan nagy sportesemények, mint a labdarúgó világbajnokság, vagy az olimpia pedig szinte az egész világot lázba hozzák, így nem csak az éppen házigazda országban, hanem mindenhol profitálhatnak majd a sörgyártók az élénkülő keresletből. Ellenben a kutatócég szerint az eseményt követő hónapban a vébén résztvevő országok piaca a "másnaposság hatásától" szenved.

Például az Egyesült Királyságban jövőre 4 százalékos lökést kaphat a sörfogyasztás, viszont az azt követő hónapban a kereslet csökkenése várható. Ennek hátterében általában a csapat korai kiesése lehet, de az is szerepet játszhat, hogy a vébé idején túlköltekeznek, majd utána szorosabbra húzzák a nadrágszíjat a szurkolók.

A növekvő sörfogyasztásból a legtöbbet a világ legnagyobb sörgyártója, az Anheuser-Busch InBev profitálhatja, hiszen helyi márkái, mint a Skol, a Brahma, vagy az Antarctica igencsak jól teljesíthetnek, de vélhetően Budweiseréből is sok fog fogyni. Persze a többi nagy cég is hasznot húzhat majd a 2014. június 12-én kezdődő világbajnokságból.

A nagy sörgyártók idei tőzsdei teljesítménye nem túl lenyűgöző, és emellett igen nagy kilengéseket is mutatott az árfolyamuk, a legjobban még az AB Inbev produkálta.

Forrás: investor.hu