Kevesebb tisztítószert veszünk, de drágábban

Vágólapra másolva!
A háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma mintegy 155 milliárd forint volt az első félévben, 2 százalékkal több, mint a tavaly ugyanebben az időszakban, az eladott  mennyiséget tekintve ugyanakkor 3 százalékos csökkenést mért a Nielsen piackutató.
Vágólapra másolva!

A felmérés eredményét ismertető csütörtöki közlemény szerint a 200 négyzetméternél kisebb alapterületű általános élelmiszerüzletek árbevétele jóval az átlag felett, 8 százalékkal emelkedett, mindez a vásárlási szokások változását jelzi a Nielsen szerint.

A nagy, 400 négyzetmétert meghaladó általános élelmiszer-üzletek forgalma háztartási vegyiáruból és kozmetikumból értékben 1 százalékkal csökkent az idén január-júniusban a tavalyi első félévhez viszonyítva. Ennél nagyobb mértékben, 7 százalékkal lett kisebb a 200-400 négyzetméteres boltok bevétele a szóban forgó termékcsoportból.

A legnagyobb forgalmú termékek közül a hagyományos kisboltok például öblítőből és tusfürdőből egyaránt 12 százalékkal, mosószerből 10, dezodorból pedig 8 százalékkal nagyobb bevételt értek el az idei első félévben.

A teljes hazai élelmiszer- és vegyes kiskereskedelemben a mosogatószerek, öblítők, fogkrémek és szappanok forgalma nőtt átlag felett, 3-7 százalékkal.

A régiók forgalmát vizsgálva egyik régió piaci részesedése sem változott értékben az év első hat hónapjában.

A Budapestet és Pest megyét magában foglaló régióra, ahol az ország lakosságának 28 százaléka él, háztartási vegyiáruból és kozmetikumból az értékben mért forgalom 36 százaléka jutott az idei első félévben, ahogyan tavaly is. Az északnyugati megyék piacrésze stabilan 18 százalék, ugyanannyi, mint a lakosság számaránya. Délnyugat, délkelet és északkelet piaci részesedése alacsonyabb, mint az ottani lakosság aránya a Nielsen felmérése szerint.