Giga megrendelést kapott az Airbus

Vágólapra másolva!
20 milliárdos repülőgép megrendeléssel szeretné eredményességét növelni a British Airways anyavállalata, az IAG, ugyanis a csoport spanyol légitársasága, az Iberia még mindig veszteséget termel. A megállapodás 220 darab Airbusra vonatkozik, aminek nagy része még csak opció, de 62 gépre már megerősítették a rendeléseket.
Vágólapra másolva!

A British Airways anyavállalata az IAG 20 milliárd dollár értékben akar Airbusokat vásárloni, hogy ezzel is megállítsa a spanyol Iberia veszteségeit a takarékosabb gépek segítségével, valamint megtámogassa az áprilisban 123,5 millió dollárért bekebelezett szintén spanyol fapados társaság, a Vueling növekedését.

A megállapodás 220 darab Airbus A320s típusú gépre vonatkozik (ebből 158 opció), amiből 62 darab már megerősített megrendelés, és a Vueling gépparkját fogja megújítani. A gépek leszállítására 2015-től kerül majd sor, aminek értéke listaáron 5,4 milliárd dollár. 100 opció az új A320s neo repülőre vonatkozik, amit bármely 3 légitársaság használhatja majd. Egyébként az IAG az első légitársaság a világon, ami mind Boeing 787-es, mind pedig Airbus A380-as gépekkel is szállít utasokat.

Az IAG nagy költségcsökkentéseket hajt végre az Iberia-nál, több mint 3 ezer embert küldve el, valamint megszüntetve a veszteséges rövid útvonalú járatokat. Ez része annak a programnak, amitől azt várják, hogy csoportszinten 1,6 milliárd eurós működési profitot érjenek el 2015 év végéig. Ez igencsak nagyszabású tervnek tűnik, ugyanis 2012-ben még 23 milliós veszteséget gyűjtött össze a cég.

Forrás: investor.hu

Ahogyan az az alábbi ábrából is kitűnik az utóbbi időben az IAG működési profitrátája 2011 kivételével mindig jóval a szektorátlag alatt maradt, bár az előrejelzések szerint idén már megközelítheti az iparág átlagos értékét.

Forrás: investor.hu

Az IAG vezérigazgatója, Willie Walsh a cég közleményben úgy fogalmaz, hogy az új gépekkel a Vueling folytathatja majd terjeszkedését, valamint régi gépeinek lecserélésével üzemanyagköltségeit is csökkentheti, szintén segítve ezzel eredményességét. Úgy tűnik, hogy stratégiája, miszerint a növekvő piacokra, és azokra a célpontokra is koncentrál, ahol gyenge versenytársai csökkentették kapacitásaikat, kifizetődik.

Ugyanis a spanyol fapados cég 27 millió euróval járult hozzá az IAG második negyedéves működési profitjához, pedig a megelőző két negyedévben még veszteséget ért el a cég ezen a soron. A British Airways 247 millió eurót ért el, míg az Iberia 35 milliós veszteséget szenvedett el a második negyedévben.

Forrás: investor.hu

A részvényárfolyam idén több mint 60 százalékkal szárnyalt felfelé, amely igencsak jó teljesítmény, ha összehasonlítjuk közvetlen versenytársasival, ugyanis az Air France-KLM több mint 8 százalékkal ér kevesebbet, mint év elején, de a Lufthansa is csak minimálisan jár felette január eleji értékének.

Az IAG árfolyama (London)

Forrás: investor.hu