Milliárdokért vett olasz luxuscéget az LVMH
2 milliárd euróért vásárolt többségi tulajdonrészt a francia luxusóriás LVMH a kasmír ruhákat készítő olasz családi vállalkozásban. A Loro Piana, amely még a 19. század elején kezdte meg tevékenységét, régóta kacsingatott már a tőzsde felé, vagy egy nagyobb szereplő általi kivásárlás után, ugyanis nemzetközi terjeszkedéséhez tőkére volna szüksége.
Az LVMH a cégből 80 százalékot kebelezett be, míg a maradék a tulajdonos Loro Piana család kezében maradt. A tulajdonosok azt várják a tranzakciótól, hogy a Loro Piana profitálni tud azokból a szinergiákból, ami az LVMH csoporthoz való csatlakozásból fakad, derül ki közleményükből. Az olasz társaság ebben az évben 700 millió eurós árbevétel elérését tűzte ki célul, ami az LVMH 2013-as várható 30 milliárd eurós bevételéből nagyjából 2 százalékot jelent.
Az akvizícióval egy újabb olasz családi cég került egy francia luxusipari csoporthoz. A híres olasz luxusmárkák azok után váltak potenciális felvásárlási célpontokká, hogy a már két éve tartó olaszországi recesszió visszavetette a nagy presztízsű termékek iránti keresletet is, a nemzetközi terjeszkedéshez pedig tőkére van szükségük a családi cégeknek.
A többek között a Louis Vuitton táskáiról és a Dom Pérignon pezsgőjéről is híres francia társaság két éve vette meg a római ékszergyártó Bulgarit, míg múlt héten többségi tulajdont szerzett a milánói luxus bevásárló utcában lévő patinás Cova kávéházban. A Gucci márkáról híres szintén francia Kering-csoport júniusban vette meg a milánói ékszercéget a Pomellato-t.
Megbüntették a Louis Vuitton gyártóját
Az ügylet lezárása kedvező hír az LVMH-nak, azok után, hogy a Christian Dior parfümöket is forgalmazó cég múlt héten 8 millió eurós büntetést kapott a francia tőzsdefelügyelettől (AMF), mivel nem hozta nyilvánosságra időben, hogy részesedést szerzett hazai riválisában az Hermes-ben.
Az LVMH 2010 októberében jelentette be előzmények nélkül, hogy 17,1 százalékos tulajdonrész felett rendelkezik az Hermes-ben. Az LVMH három banktól jutott hozzá részvénycsere útján a papírokhoz, akik egyedül nem rendelkeztek 5 százalék feletti részesedéssel, így ezt nem kellett volna nyilvánosságra hozni a szabályok szerint. Mivel azonban összesen már nagyobb részt tett ki a tranzakció, azokat be kellett volna jelenteni korábban.
Az akció nem tetszett az Hermes-nek sem, aki élesen elutasította az LVMH közeledését, sőt jogi lépéseket is tett ellene. Erre válaszul az LVMH azzal vádolta meg az Hermes-t, hogy az lejárató kampányt indított ellene, amivel csorbát ejtett hírnevén.
A három nagy francia luxuscég közül egyértelműen az LVMH teljesített meglehetősen gyengén, míg főbb riválisai 10 és 20 százalékos emelkedést értek el idén, addig a világ legnagyobb luxusvállalata több mint 7 százalékot veszített értékéből.