Menőbb a BMW és az Audi is a Mercedesnél

Vágólapra másolva!
Első ránézésre kedvező negyedéves adatok tett közzé a Mercedeseket gyártó Daimler, ám a befektetők mégsem zárták szívükbe a német társaságot. A vállalat működési fedezethányada ugyanis 6,4 százalékosra csökkent, így közel 2 milliárd eurós költségcsökkentésre lesz szükség a következő két évben a vezérigazgató szerint, hogy elérjék a várt 10 százalékos szintet. Ami pedig az eladásokat illeti, a BMW-t és az Audit egyelőre úgy tűnik, hogy jobban szeretik a vásárlók, legalábbis az eladott autók számát tekintve.
Vágólapra másolva!

Elsőre úgy tűnik, hogy jól sikerült a Damiler második negyedéves teljesítménye, derült ki a vállalat által ma reggel publikált számokból. A cég ugyanis 4,6 milliárd eurós nyereséget ért el az áprilistól június végéig tartó három hónapos időszakban, ami jelentősen meghaladta az egy évvel korábbi 1,6 milliárd eurós nettó eredményt. A számok mögött azonban fontos hatások és egyszeri tételek is szerepelnek. Egyik, és talán a legfontosabb, hogy a Daimler közel 3,2 milliárd euróért értékesítette 7,5 százalékos részesedését az EADS-ban, ami értelemszerűen egyszeri hatásként is értékelhető. A vállalat 29,7 milliárd eurós árbevételt ért el az elmúlt negyedévben.

A főtevékenység, az autóértékesítés pedig nem alakult túl kedvezően, bár így is rekordnagyságot tett ki a cég történelmében. A Mercedes eladások száma "csak" 6,4 százalékkal bővült az év első felében, az Audi értékesítések 6,4, míg a BMW eladások száma 7,7 százalékkal bővültek globálisan. Nem sikerült tehát csökkenteni a lemaradást a nagy riválisokhoz képest, továbbra is a harmadik helyen szerepelnek a német luxusautógyártók között, az eladások tekintetében.

Ami pedig szintén a negatívumok között említendő, hogy a működési fedezethányad értéke 6,4 százalékosra csúszott vissza az egy évvel ezelőtti 8,7 százalékról. Mivel Dieter Zetsche, a cég vezérigazgatója legalább 10 százalékos szintet szeretne, ezért közel 2 milliárd eurós megtakarítási programot rendelt el a következő év végéig, amitől a költségek jelentős csökkenését várják, a kívánt szintre emelve a mutatót.

Forrás: Origo

Az árfolyamba azonban az EADS részvények eladásának hatása már vélhetően beárazódott, hiszen a piaci reakció inkább negatív lett a negyedéves számokra, és a piacokat a "tisztított" számok általában jobban érdeklik. 0,6 százalékot veszített értékéből a német gyártó, és így egyedüliként áll a negatív tartományban ma a nagy európai autógyártók között.

A Daimler árfolyama (Xetra)

Forrás: Origo