Vágólapra másolva!
A tartalommarketing – vagyis az, amikor szöveges vagy multimédiás tartalmat raksz fel a céged webszájtjára, hogy ezzel növeld annak látogatottságát – az egyik leghatékonyabb, mégis gyakran méltatlanul mellőzött modell arra, hogy senkiből valakivé válj az interneten. Összegyűjtöttünk nyolc olyan előnyt, ami miatt semmiképpen nem szabad megfeledkezned róla.
Vágólapra másolva!

Van egy csilli-villi weboldalad, van egy Facebook oldalad, és már pont úgy éreznéd, hogy hátradőlhetsz: a céged online jelenlétéért megtettél minden tőled telhetőt. Igaz, az összes rendelkezésre álló kereted ráment, de minden fillér megérte. Egyetlen aprócska hiba van: az oldaladnak nincsenek látogatói, a Facebook oldaladat pedig nem követi senki.

Itt jön képbe a tartalommarketing.

Ingyen van

Jó, ez nem teljesen igaz, de közelítésnek nem rossz. Kétségtelen, hogy a tartalmat valakinek elő kell állítania, de ha nem profi újságírót bízol meg az írással, hanem magadra vállalod a feladatot, akkor csupán idő- és nem pénzbeli befektetést igényel. Aki épített már vállalkozást nulláról, az értékelni fogja a különbséget.

Egyedi

A marketing egyik legnagyobb kihívása, hogy hogy tudsz egyedi lenni egy olyan piacon, ami hemzseg a konkurensektől. Mitől lehetsz megkülönböztethető? Esetleg kiemelkedő.

Például a tartalommarketingtől. Ha egyedi, írott vagy multimédiás tartalmat raksz fel az oldaladra, akkor az garantáltan különbözni fog minden más, hasonló témájú oldaltól. Ha pedig sikerül a tartalommal megszólítanod a célcsoportodat (ami nélkül az erőfeszítéseid amúgy is vajmi keveset érnek), akkor nagyobbat léptél előre, mint azt korábban gondoltad volna.

Autoritást épít

Kinek hiszel jobban: aki cizellált reklámszövegekkel próbálja elhitetni magáról, hogy ért a saját szakterületéhez, vagy aki olyan cikkeket, esettanulmányokat, problémákat vázol fel az oldalán, amiből ez minden kétséget kizáróan ki is derül?

Ha a tartalom, amit publikálsz alátámasztja a szaktudásodat, gyorsabban válsz a terület elismert szaktekintélyévé, mint azt valaha hitted. Nem feltétlenül arra kell számítanod, hogy mindenki egyetért majd veled, sőt. Bizonyára lesznek olyanok, akik heves vitába bocsátkoznak valamin, sőt talán olyanok is, akik ellentmondást nem tűrően kinyilatkoztatják, hogy tévedsz.

A lényeg azonban, hogy amint számít a véleményed: tényezővé váltál.

Kulcsszóban gazdag

Emlékszel mennyit izzadtál, hogy a keresőoptimalizálás miatt minél több releváns kulcsszót sűríts a bemutatkozó szövegedbe? Elárulok egy titkot: ha valódi tartalmat, nem pedig „marketing bullshitet” írsz, ez a probléma gyakorlatilag köddé válik.

Válassz olyan témákat, amik a kulcsszóként megjelölt fogalmakat járják körül, és soha többet nem lesz gondod arra, hogy a szavak a megfelelő sűrűségben forduljanak elő a leírt szövegben.

Megosztható

Ha az általad publikált tartalom hasznos, érdekes vagy vicces, megtapasztalhatod, hogy mekkora erő van a közösségi médiában. A kulcs: olyan tartalmat írj, amit te magad is megosztanál (akkor is, ha nem a saját cégedről szólna). Ha képes vagy erre, biztosra veheted, hogy másoknak is eszébe jut majd megosztani vagy linkelni rá.

Közösséget teremt

Valld be: te is azt szeretnéd a legjobban, ha lenne egy közösség, akik nemcsak érdeklődnek a céged iránt, hanem lojálisak is. Akik számára nem mindegy, hogy neked hogy megy az üzlet.

Egy szakmai blog vagy bármilyen, rendszeresen publikált tartalom képes megteremteni egy ilyen közösséget. Ehhez persze nem elég időről-időre megmondanod a tutit: hanem neked magadnak is részt kell venned a párbeszédben.

Interaktív

Igen, jól olvastad, párbeszédet említettem. A tartalommarketing ugyanis nem egy egyirányú kommunikáció (szerencsére a Teleshop egy másik évszázad nagy dobása volt, nem a mostanié).

Az általad publikált tartalom akkor fog igazi tömegeket megmozgatni, ha az olvasóidat sikerül valóan bevonnod a kommunikációba. Tedd lehetővé nekik, hogy egyetértsenek, érveljenek ellened, támogassanak vagy soha meg nem szűnő gyűlöletükről biztosítsanak. Ha a weboldalad – a rajta lévő tartalmak révén – egy olyan fórummá tud válni, ami magától értetődő, megkerülhetetlen része az általad képviselt szakma közösségének, akkor soha, egyetlen írással töltött percet nem érzel majd elvesztegetettnek.