Nézz körül és találd ki, hogyan növelhetnéd a rendet az irodában: rakj rendet az asztalodban, dobj ki mindent, ami fölöslegesen felhalmozódott a fiókjaidban és a falakat is nézd át. Nem is gondolnád, hogy a rendetlenség (és az ezzel együtt járó kosz) mennyi energiát kivesz belőled – teljesen fölöslegesen.
A rendetlenség nem csak a konkrét tárgyakra, hanem a virtuális zűrzavarra is vonatkozik. Takarítsd ki a postafiókodat, szűrd át a beérkező leveleket, majd ürítsd ki a spam mappát és a kukát. Ugyanígy nekiállhatsz rendszerezni a Dokumentumok könyvtáradat illetve a számítógépeden itt-ott eltárolt fájlok garmadáját. Mivel nyáron a legtöbb cégnél viszonylag kisebb a terhelés, ez a legjobb időszak arra, hogy az IT kollégák segítségét is kérd, ha úgy érzed, aránytalanul belassult a géped.
Készítsd egy 30 és egy 90 napos listát a tennivalóidról és ezek alapján tárgyald meg az aktuálisan futó munkáidra vonatkozó feladataidat. Készíts egy minden témára alkalmazható kérdéslistát, amit azután mellékelhetsz a célok listájához.
Ha már a munka lassan halad, tegyél róla, hogy amikor újra beindul a pörgés, az felkészülten érjen! Keress olyan elemzéseket, híreket, tanfolyamokat, amelyekkel felfrissítheted a szakmai tudásodat. Mindig készíts jegyzeteket, különös tekintettel azokra az ötleteidre, hogy a leírt tudást hogyan tudod a saját karrieredben hasznosítani.