Komoly profitfordulat a légi közlekedésben

Vágólapra másolva!
20 százalékkal is nagyobb profitot érhetnek el a légitársaságok az idei évben, mint ahogyan azt korábban várták, derül ki a Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség (IATA) előrejelzéséből. Minden régióban növekedhetnek a bevételek 2012-höz képest, legjelentősebb mértékben Európában, de a két legnagyobb piacon, Észak-Amerikában és Ázsiában is komoly bővülés jöhet. Úgy tűnik nagy fordulat vár a korábban - az olajár emelkedése közepette - fekete bárányként kezelt légitársaságokra.
Vágólapra másolva!

A légitársaságok akár 20 százalékkal is nagyobb profitot érhetnek el az idei évben, mint azt korábban várták, derül ki a Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség (IATA) előrejelzéséből. Úgy tűnik a légitársaságok nehéz gazdasági körülményekre adott reakciói megfelelőnek bizonyultak.

A globális gazdasági növekedési kilátások kissé romlottak ugyan, mivel az európai recesszió mélyebb lehet a vártnál. Azonban az olajárak várhatóan alacsonyabbak lesznek ebben az évben az IATA szerint, részben a lassabb növekedés, részben pedig az USA-ban megemelkedő kínálat miatt.

A cégek akár 12,7 milliárd dollár nettó profitot is elérhetnek 2013-ban, holott márciusban még csak 10,6 milliárd dolláros összeget prognosztizált a szövetség. Idén először az utaslétszám már több mint 3 milliárd fölé emelkedhet, mivel a vállalatok tovább bővítették kapacitásaikat piaci részesedésük növelése érdekében. Az iparágban használt fontos mérőszám, az ülőhely-kihasználtság pedig 80,3 százalékos rekordértékre emelkedett.

Forrás: [origo]

Az IATA minden régióban nyereségre számít, a legnagyobb mértékű növekedést Európa produkálhatja, de a két legnagyobb piacon, Ázsiában és Észak-Amerikában komoly profitbővülés következhet, az elmúlt évi számokhoz képest.

A szövetség vezérigazgatója azt várja az amerikai társaságoktól, hogy nemzetközi offenzívát indítanak, hogy lépést tudjanak tartani ázsiai és közel-keleti riválisaikkal. Elsősorban az amerikai és az európai cégek növelték úgy forgalmukat, hogy a jegyárakon kívüli bevételeiket sikerült emelniük. Az ilyen úgynevezett kiegészítő bevételek az idei évben már 5 százalékos lehet az arányuk, míg 2007-ben még csak fél százalékot hasítottak ki a forgalomból.

Idén a British Airways anyavállalata az IAG és az amerikai United Continental részvénye teljesített igen szépen, míg az európai kontinensről a Lufthansa és az Air France-KLM visszafogottabb emelkedést tudott produkálni.

Forrás: [origo]