Kajálták májusban a Mekis hamburgereket

Vágólapra másolva!
Nagy meglepetést okozott ma a McDonald's, a társaság szerint ugyanis sokkal jobban fogytak májusban a hamburgereik, mint amire az elemzők számítottak. A legalább egy éve nyitva lévő üzletek forgalma 2,6 százalékkal lett nagyobb májusban az előző évhez viszonyítva, köszönhetően az új McWrap, valamint a Dollar Menu névre keresztelt termékeiknek.
Vágólapra másolva!

Bár vélhetően nem lettek finomabbak a McDonald's hamburgerei májusban, mégis nagy meglepetésre 2,6 százalékkal nőtt a legalább egy éve nyitva lévő üzletek forgalma. Még az elemzők sem számoltak ekkora növekedéssel, csupán 1,9 százalékos bővülést valószínűsítettek. Az elmúlt negyedévekben folyamatosan lassult a növekedés, és bár jelenleg még a júniusi adatra várni kell, jó esély van rá, hogy hosszú idő után először tud nagyobb bővülési ütemet felmutatni a gyorsétterem-lánc.

Forrás: Origo

A legnagyobb bővülési ütem az USA-ban mutatkozott, 2,4 százalékkal, de az európai éttermek is 2 százalékkal tudták növelni forgalmukat, meghaladva az elemzők várakozásait. Csalódást okozott viszont az ázsai régió, ahol "csak" 0,9 százalékos forgalom növekedést ért el a vállalat, míg az elemzők 1,5 százalékot vártak.

Forrás: thinkprogress.org

Ezzel együtt úgy tűnik, hogy bejött a McDonald's új McWrap szendvicse, amit tehát nem véletlenül neveztek "Subway-gyilkos" szendvicsnek. Ahogyan arról az Investor.hu hasábjain is beszámoltunk, az új termék főleg a fiatalabb fogyasztókat célozza, mely nem csak ízben, hanem kalóriában is szabadon testreszabható. A májusi adatok továbbá az úgynevezett "Dollar Menu" nevű terméknek is köszönhetően, írja a cég a közleményben.

A kedvező adatokra az árfolyam is pozitívan reagált, ami jelenleg kerek 100 dollárnál jár, köszönhetően az 1,6 százalékos plusznak.

A McDonald's árfolyama (NYSE)

Forrás: Origo