Egy percre sem állnak le a Mercedes és a BMW gyárai

Vágólapra másolva!
Nem tartja meg a hagyományosnak mondható nyári szünetet legtöbb gyárában a Mercedes és a BMW, mivel felsőkategóriás modelljeik iránt a gazdasági válság ellenére is nőtt a - főleg amerikai és ázsiai -  kereslet. A többi európai autógyár helyzete nem ennyire rózsás, a franciákra és az olaszokra is rájár a rúd.
Vágólapra másolva!

Nem lesz nyári szünet a Mercedes és a BMW gyáraiban - írja a Bloomberg. A német luxusautók iránti kereslet a válság ellenére sem csökkent, sőt a Mercedes és a BMW is rekordközeli eladási mutatókat vár idén. Ezzel szemben nemcsak francia és az olasz autógyárak, hanem a General Motors és a Ford is küszködik.

Az autóipar kettéosztottsága különösen jól láthatóvá válik az Európában elhúzódó krízis miatt, hiszen az újra felpörgő amerikai és az ázsiai kereslet elsősorban a német luxusmárkáknál jelentkezik, ehhez képest a hatéves mélyponton lévő európai keresletet inkább a francia és az olasz gyárak sínylik meg.

Az európai autógyárak általában két hétre leállítják a termelést minden nyáron, ha a kereslet nem túl nagy. A Daimler képviselője viszont a Bloombernek azt mondta, a Mercedes-gyárak nem állnak le Magyarországon, Kínában, valamint Dél-Afrikában és a legtöbb németországi helyszínen is folyamatos lesz a termelés. A Daimler egyébként 2012-ben 1,32 millió járművet adott el, idén pedig - a BMW-hez hasonlóan - új rekorda törekszik.

Ehhez képest a General Motors leállítja Opel-üzemét a németországi Bochumban, a Ford Belgiumban és az Egyesült Királyságban, a Peugeot-nál pedig éppen azon gondolkodnak, hogyan küldjék el francia munkásaik 17 százalékát.