Visszaeső profit ellenére sem pánikol a BMW

Vágólapra másolva!
Visszaesett a világ legnagyobb luxuastó gyártójának számító BMW profitja és árbevétele 2013 első három hónapjában, elsősorban az európai autópiac mélyrepülése miatt - derült ki a vállalat első negyedéves gyorsjelentéséből. A cég viszont nem módosított idei profit várakozásain, és továbbra is a tavalyi rendkívül erős eredmények megismétlésére számít idén. Erre jó esélyük van, mivel a BMW továbbra is az elsőszámú luxuasutó gyártónak számít a világon, és a piacvezető szerepet a hamarosan a szalonokba kerülő új modellek is segíthetnek megerősíteni.
Vágólapra másolva!

Jelentős mértékű profitcsökkenésről számolt be első negyedéves gyorsjelentésében a BMW: A világ legnagyobb luxusautó gyártójának üzemi eredménye 2,04 milliárd euróra esett vissza az egy évvel korábbi 2,13 milliárd euróról, ami viszont még így is meghaladta az elemzői várakozásokat, melyek 1,82 milliárd eurós profitról szóltak.

Ebben elsősorban a vállalat árbevételének zsugorodása játszik szerepet, mely egy év alatt 4,1 százalékkal, 17,55 milliárd euróra csökkent 2013 első három hónapjában. Ezt leginkább az autók értékesítésén elérhető árrések (margin) csökkenése okozhatta, melyek pontosan 9,9 százalékra estek vissza az egy évvel korábbi 11,6 százalékról, miután az európai autópiac gyengélkedése lefelé nyomta a gépkocsik árait. Európában ugyanis közel húsz éves mélypontra esett márciusban az újautó regisztrációk száma, miközben Amerikában a piac növekedését lehet látni.

Forrás: [origo]

A társaság nem módosított idei profitvárakozásain, vagyis a menedzsment továbbra is a tavalyihoz hasonló, rendkívül erős eredményekre számít 2013-ban. Eszerint a cég adózás előtti eredménye 7,82 milliárd euró körül alakulhat. A tavalyi remek év megismétlését leginkább a kínai és amerikai piacon tapasztalható keresletnövekedés segítheti elő, mely ellensúlyozhatja az európai autópiac hónapok óta tartó mélyrepülését.

Forrás: [origo]

A vállalatnál ezen túl közölték, egyik legfőbb céljuk, hogy megőrizzék vezető poziciójukat a luxusautók piacán, melyre a legnagyobb versenytársnak számító Audi és a Mercedeseket gyártó Daimler is pályázik. A BMW csoport összesen 448200 autót adott az első három hónapban, ebből csak a BMW autók értékesítései 381 ezer darabot tett ki, amivel a cég az elsőszámú luxuasautó gyártónak számít a világon. A második helyen tanyázó Audi alig kevesebb, mint 370 ezer eladott autóval követi, míg a harmadik helyet a Mercedes birtokolja 325 ezer körüli eladott gépjárművel az első negyedévben.

Forrás: [origo]

Ebben a BMW legnagyobb segítségére az új modelljeik lehetnek, 2014 végéig 25 új típust fognak piacra dobni. Többek között a 3-as széria GT modellje, és egy új 4-es Coupe fog a boltokba kerülni, ezen kívül az autógyártó első elektromos autóját is ebben az évben kívánja bevezetni. Ezen túl a társaság 200 millió eurós beruházást fog megvalósítani Brazíliában, ami után a felépülő üzem jövőre évi 30 ezer gépkocsi előállítására lesz képes, valamint Oroszországban is további fejlesztéseken, beruházásokon gondolkodik a vállalat.

Valószínűleg a profitvárakozások megerősítése és a vártnál magasabb nyereség következtében a BMW részvényei 0,8 százalékos pluszban forognak.

BMW árfolyama (Xetra)

Forrás: [origo]