Megint a Toyota a legnagyobb ázsiai gyártó
Visszavette az első helyet a Toyota, az Ázsia legnagyobb gyártóvállalata címéért folytatott küzdelemben a Samsungtól. Csütörtökön volt a trónfosztás a FactSet adatai szerint, ekkor ugyanis a Toyota piaci kapitalizációja 218,12 milliárd dollárra nőtt, míg a Samsung értéke 218,09 milliárd dollárra módosult. A Samsung még 2011-ben vette át az első helyet, miután a japán autóipari cég az az évi fukushimai és thaiföldi természeti katasztrófák miatt komoly gondokkal küzdött.
A japán autógyártó idén brutális mértékű, 50 százalékos emelkedést produkált, amivel sikerült még a Nikkei index 45 százalékos hegymenetét is felülmúlnia, amivel a mutató egyébként 2007 vége óta nem látott magasságokig szárnyalt.
A Toyota árfolyama (Tokió)
A japán pénznyomda megindulása óta a jen gyengülésével párhuzamosan, kilőtt a Toyota árfolyama is, hiszen a gyengébb japán deviza jelentősen megdobja a nagy exportőr autógyártó bevételeit és profitját is.
Dél-Korea nem örül a japán pénzesőnek
Ezzel ellentétben a Samsung nem igazán tudta növelni árfolyamát november végéhez képest, és ebben is szerepe volt a japán jegybank pénzpumpájának. Hiszen a gyengébb jen versenyelőnybe hozza a japán exportőröket, aminek a rivális dél-koreai gyártók kevésbé örülnek. Elég csak a Kospi teljesítményére ránézni.
Persze ahány forrás annyi szám, ugyanis például az S&P Capital IQ szerint a Toyota már a múlthét óta a Samsung előtt van piaci érték alapján, de piaci értéke csak 200 milliárd dollár, viszont 23 millió dollárral előzi meg dél-koreai riválisát. A különbség oka, hogy az adatszolgáltatók eltérő részvényszámmal kalkulálnak.
A Samsung árfolyama (Szöul)