A vártnál nagyobb visszaesés mutatkozott áprilisban a McDonald's éttermek forgalmában, ami főleg az afrikai-ázsiai, valamint az európai piacok gyengélkedése miatt következett be. A McDonald's a legalább 13 hónapja nyitva lévő üzletek forgalmának éves változását szokta vizsgálni, mely jelen esetben 0,6 százalékos visszaesést mutatott, elmaradva az elemzők által várt 0,48 százalékos zsugorodástól.
Az ázsiai térség gyengélkedése nagyban magyarázható, a korábban már említett madárinfluenza botránnyal is. A lakosság meglehetősen szeptikussá kezd válni a gyorséttermek által alkalmazott élelmiszerbiztonsággal kapcsolatban. A térség forgalmától csupán 1,4 százalékos visszaesésre számítottak az elemzők, ezzel szemben 2,9 százalékos zsugorodás következett be.
Ahogyan Ázsiának, úgy Európában sem lehet túl sok oka a büszkélkedésre a cégnek, az elemzők által várt 1 százalékos visszaesést jócskán meghaladta a tényleges adat, mivel az 2,4 százalékos zuhanást mutatott.
Eközben viszont Amerikában jól fogynak a hamburgerek, az értékesítés volumene 0,7 százalékos emelkedést mutatott áprilisban, holott az elemzők még itt is visszaesést vártak. Az emelkedésben komoly szerepe lehet a legújabb sláger terméknek kikiáltott McWrapek jó teljesítményének is.
A befektetők azonban nem fogadták túlzottan negatívan a híreket, hiszen az áprilisban közzétett gyenge első negyedéves gyorsjelentéssel együtt a menedzsment már jelezte, további zsugorodást vár a forgalomtól. A részvény csak minimális, 0,3 százalékos gyengülésen ment keresztül a nyitást követően.
A McDonald's árfolyama (NYSE)