Viszik a kínaiak a luxusautót, mint a cukrot

Vágólapra másolva!
Ismét kétszámjegyű növekedést láthattunk áprilisban a kínai luxusautópiacon, legjobban az 13 százalékos növekedést produkáló Audi eladásai emelkedtek, de a Daimler és a BMW is 11 százalékos bővülést ért el az előző év azonos időszakához képest. Az első hónapok gyengélkedése tehát úgy tűnik a múlté, és folytatódhat az elmúlt években látott nagy növekedési ütem.
Vágólapra másolva!

Úgy tűnik magukra találtak az európai nagy autógyártók az első negyedéves gyatra teljesítmény után Kínában. A Volkswagen csoportba tartozó Audi eladásai 13 százalékkal tudtak növekedni az előző év azonos időszakához képest, közel 40 ezer autót adtak el áprilisban. Ezzel tehát megszakadt az elmúlt 3 hónapban látott kedvezőtlen trend, mikor a nagy luxusautó gyártók csupán pár százalékos bővüléssel voltak kénytelenek beérni. A teljes piacon pedig 1,44 millió újautó talált gazdára áprilisban, mely közel 13 százalékos bővülést jelent 2012 áprilisához képest.

Forrás: [origo]

Az Audin túl a BMW és a Daimler csoportba tartozó Mercedes értékesítéseit érdemes még kiemelni, melyek egyaránt 11 százalékos erősödést mutattak áprilisban. Ahogyan arról az Investor.hu hasábjain megjelent elemzésünkben már olvashattak, a kínai autópiac fontosnak számít az nagy autógyártók számára, a BMW, vagy akár a Damiler profitjának közel 30-40 százaléka származik a régióból. Ha pedig az első negyedévben látott növekedési pálya állandósulna, akkor az a gyártók profitján is jelentősen meglátszódhatna.

Egyelőre azonban úgy tűnik, hogy az első pár hónap gyengébb eredményei tényleg csak apró megbotlásnak minősülnek, bár csak az áprilisi kedvező adatból azért még nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni.

Forrás: [origo]

A Mercedes számára különösen fontosak lehetnek a következő hónapok értékesítési adatai, hiszen komoly energiát fektettek a kínai autópiacból való minél nagyobb részesedés elérése. Nem csak korábbi sikeres vezetőket küldtek a kínai "biznisz" felpörgetésére, hanem értékesítési tevékenységüket is jelentősen átszervezték, melynek komoly "áldozata" is volt, februárban a kieső napok miatt 40 százalékkal zuhant az értékesítés. Ezzel együtt a menedzsment szerint később megtérül a befektetésük, 2015-ben pedig már 300 ezer autót szeretne éves szinten értékesíteni Kínában a Daimler.

A Daimler árfolyama (Xetra)

Forrás: [origo]